Vi kommer i mån av tid posta lite text/bilder om pågående jobb/projekt hos oss, nyaste högst upp
2015-09-19
Årets höstträff hos oss med Corvetteklubben
2015-09-16
2008 Z06 som går mycket på bana där vi renoverar tuben och byter urtrampningslager samt storservice
2015-09-14
2008 med kompressor som vi servat och besiktigat
2015-09-12
PFADT Headers, nylindade som ska i en banbil inom kort
2015-09-11
En 64a med en 454' LSX maskin som vi mappar och gör lite småjobb på
2015-09-10
270A generator, verkligen högklassig
2015-09-10
Ytterligare en stor leverans av PFADT headers kom in idag
2015-09-07
Byte av packboxar på diff och återmontering av den nyrenoverade lådan.
2015-09-04
Camaro 2011 som vi monterat Edelbrock kompressor i tidigare, inne för service
2015-09-03
Montering av dubbla kylare för automatlåda i en bil som kör bana med automatlåda
2015-09-02
Åtgärd pågår för det vanligaste felet påC6an ... läckande oljetråg
2015-08-30
Ytterligare en automatlåda på väg ur för renovering
2015-08-26
Kompressormontering i C6 2008 klar, A&A black-edition
2015-08-23
Timeattak på Gelleråsen
2015-08-19
C7an klar med kompressor och headers
2015-08-17
Montering av kompressorkit i en 2014 Z51 C7a pågår
2015-08-15
Klubbmästerskap på Mantorp 2015
2015-08-13
Kompressorkit och headers mm till en C7 och en C6a
2015-08-07
Montering av PFADT headers i en C6a
2015-08-04
En Camaro med LS motor vi mappat
2015-07-28
En av bilarna vi byggt, blev sen överlägsen segrare i Time-attak och 600+ klassen under klubbmästerskapet
2015-07-21
Cheva med LS7a som vi mappat
2015-07-21
En av bilarna vi jobbat mycket med
2015-07-16
Montering av oljekyl av automat och motor i en 2009 C6a, denna bil körde sen 51 varv på Mantorp under klubbmästerskapet - inga värmeproblem !!
2015-07-16
Johnny O'Connel kit i en 2009 C6a
2015-07-15
Johnny O'Connel kit i en C5a
2015-07-13
Byte av rattlås i en 05a
2015-07-09
Byte av rattlägesgivare i en -01, det har blivit många nu
2015-07-06
2005a med trasig koppling/hydraulik samt oljeläckage, när allt var nerplockat upptäckte vi att någon satt packboxen till veven åt fel håll
2015-07-05
Ett original fäste för generator/styrservo och idler pulley vi modifierat. Det är ett stort problem på kompressorbilar att idler pulley bryts av från fästet. Med denna uppdatering slipper vi det.
2015-07-02
MSD Insuget och Nick Williams spjäll klart i bilen - bänkade 575hk/645Nm på bakhjulen med GT21 kammen
2015-07-01
Ett MSD insug till en LS7 mm. Insuget ska i samma bil som GT21 kammen nedan.
2015-07-01
Kambyte i Z06a pågår, Lingenfelter GT21 kam och Ferrea ventilfjädrar
2015-06-25
Montering av ett BBK luftintag på an 2005a
2015-06-23
Byte bromsbelägg på en 2012 GrandSport
2015-06-23
Byte stötdämpare bak på en Z06a
2015-06-19
Tätning av oljetråg på Z06, tyvärr ett alltför vanligt fel på alla C6 modeller
2015-06-16
Kompressorkit och en DYAD koppling som ska i en C5a
2015-06-16
Vår egna specialmittsektion, (vi gör den även med kattar) som vi satt i några bilar
2015-06-15
C5a med trasig coupefläkt
2015-06-13
2005a som väntat på att få nyrenoverad låda, på plats idag
2015-06-12
2008 C6a inne för lite uppgraderingar inför bankörning, de nya pilot Cup II däcken, nya bromsskivor och HAWK DTC-70 banbelägg samt bromskylning
2015-06-12
2012 GS med kompressor, trasig ventilfjäder, krökt stötstång och insugsventil
2015-06-08
Banbil väntar på att få tillbaks motorn efter renovering, nästa tävling 3 Juli
2015-06-06
2014 C7 Z51 inne på service, det är kul att fler och fler C7or dyker upp
2015-06-02
GrandSport som blev trängd i en rondell, klippte båda högerhjulen. 2 nya fälgar och två nya däck på gång.
2015-05-26 LS9 maskin urlyft från en banbil, lagerljud .... väl nerplockad visade sig alla lager vara slut samt ventilstyrningarna på LS9 topparna slut. Dåligt jobb gjort av motorbyggaren som satt ihop maskinen och dåligt jobb av GM på topparna, ventilstyrningsproblem är allmänt känt på LS7 och LS9 toppar.
2015-05-19
Nyrenoverad 4L60E låda på väg i en C5a
2015-05-18
2011 GS som väntar på nya belägg och oljeservice
2015-05-18
Camaro -69 med LS3 480hk och 4l70E låda, mini-tune idag
2015-05-17
Två C5or som väntar på renovering av automatlåda, C4a som ska ha oljeservice och nya stift, C6a som ska ha oljeservice, mindre remskiva till kompressorn och mappning.
2015-05-14
Montering av breddade bakskärmar fram och bak på en -00 C5
Vi har en uppsättning av de breda C5 bakskärmarna till Coupe kvar på lager - möjliggör användning av C6 Z06 fälgar med 345 däck bak Hör av dig om du är intresserad 072-2239036
2015-05-14
Byte damask på drivaxel bak pågår på en C5
2015-05-13
Mappning av Camaro SS -68 med LS1 motor och Vortech kompressor
2015-05-13
Montering av bromskylning och nya belägg på på 2012 GrandSport
2015-05-10
Lite mycket ett tag .... idag tog jag mig tid att ta en bild. En -99 inne för renovering av automatlådan och byte av samtliga oljor/vätskor i bilen. Idag plockades lådan ur.
2015-04-26
Byte till polybussningar i en -01 pågår
2015-04-25
-98 inne för byte av hjullager och oljetryckgivare. Rengöring ett måste, tyvärr slarvar nästan alla och motortvättar aldrig
2015-04-24
Återmontering av en renoverad Automatlåda i en C5a
2015-04-20
Montering av GM Hotcam i en LS3a (-08), denna bil installerade vi headers/luftintag/avgassystem förra året. Vi bänkade denna till 428hk med kammen.
Likadan kam i en övrigt original bil vi gjorde för ett par veckor sedan lämnade 397hk
2015-04-17
-06a inne för oljeservice och åtgärd av damper som lossnat
-02 Z06 som vi ska montera kompressor, aluminumkylare, headers, koppling mm
2015-04-16
Kö utanför, brukar vara fram till i september
2015-04-14
2012 Grand Sport kom in idag som vi monterat kompressor i tidigare, ska nu kompletteras med en aluminumkylare.
2015-04-13
Idag kom kompressorkit, aluminumkylare och headers hem till ett par bilar, jag har lagt en tråd under Överladdning med en av kompressorbilarna vi håller på med.
2015-04-12
Kompressormontering påbörjad i 2013 GrandSport
2015-04-12
Oljeservice samt montering av sänkningskit på en -02
2015-04-11
Lördag morgon, redan fullt utanför
2015-04-10
Storservice på en -98 Byte samtliga oljor och vätskor i bilen
2015-04-09
Nu har det dragit igång, några av de bilar som var in för vårservice idag.
2015-04-08
Procharger F1A 8-rib setup som ska i en C5a med LS9 motor
2015-04-03
-08 som fick ett Borla ATAK cat-back system intallerat idag
2015-03-29
Demontering av en automatlåda i en 2001 C5a för renovering
2015-03-25
2013 GS cabbe, jubileumsmodell med 427' motorn. Ska få kompressor monterad
2015-03-24
2006 C6a inne för oljeservice och byte av bromsolja. Upptäckte att framskivorna hade sprickor som går genom ytterkanten så det är bara att byta.
2015-03-23
2002 C5 som ska få ett B&B Route 66 avgassystem installerat. Samtidigt gör vi oljeservice, monterar nya klara/vita hörnlyktor med LED lampor och byter oljetryckgivare.
2015-03-20
480hk LS3, 4L70E låda, styrenhet för motor och låda samt kabelstam. Färdigt att plugga i och åka. Denna uppsättning ska i en 50tals Cheva.
2015-03-20
Breda skärmar till C5 som vi ska provmontera, lacka och installera. Breddar 25mm fram och 30mm bak, det möjliggör tex att använda original C6 Z06 fälgar på C5an
Dessa ser inte ut som fulbreddade originalskärmar utan det är riktigt snyggt.
2015-03-19
En omgång Penske Coilovers kom hem idag, ska i en banbil inom kort. Vi väntar på Öhlinsfjädrarna som ska på.
2015-03-18
Montering av oljekyl för motor och låda i en 2012 GS med kompressor, går mycket på bana så det blir varmt varmt. Dimljusen kommer tas bort för att få in maximalt med luft.
2015-03-16
En äkta sekventiell låda kom hem idag, det är ingen Dog låda utan en riktig sekventiell. Bara utsidan ser ut som en vanlig låda till större delen. Ska i en banbil inom kort, det ska bli riktigt intressant.
2015-03-16
Det blev två bilar på dynon idag, Z06an med Gt19 kam(540hk/697Nm och GS med HotCam(390hk/565Nm).
2015-03-15
Tre bilar klara för dynon, hoppas hinna med två imorgon
2015-03-15
Grand Sporten klar för dynon
2015-03-14
Kambyte pågår i GrandSporten
2015-03-13
2011 GrandSport som ska få en GM HotCam, Lingenfelter/PAC fjädrar och original Z06 grenrör med mittsektion
2015-03-13
Z06an klar för dynon
View media item 5
2015-03-13
LS7 topparna till Z06an tillbaks från renovering
2015-03-11
2008 Z06 som ska få American Racing Headers, Halltech Insug, Lingenfelter GT19 kam, Ferrea dubbelfjädrar, CompCam vipparmslager och topparna ska renoveras(ventilstyrningar och planas)
2015-03-09
C6 -08an mappad o klar, 450hk/625Nm på bakhjulen, GT12 kammen gav 40hk. Gamla mappningen med FAST/Callaway/American Racing var 410hk. Helt ok för en LS3a.
2015-03-06
Påbörjat ett kamjobb i en C6 -08, Lingenfelter GT12 kam ska i samt oljeservice. Vi har satt i ett FAST102, Callaway Honker insug och American racing headers tidigare i denna bil. Mappning på måndag.
2015-03-05
C5a med LS7 och specialversion av QM550 kam som vi mappat på dynon idag, 516rwhp/720Nm.
2015-02-20
Nyimporterad C5 från Japan som vi fixat lyktor, installerat VaraRam och Dynatech headers. Bytt samtliga oljor/vätskor.
2015-01-06
Igång igen efter vår semester. Fortsätter jobba med en C5 banbil som vi gjort mycket jobb på tidigare. Nu ska vi ordna så alla säkerhetskrav mm för Timeattack serien uppfylls.
2014-10-27
Semesterdags, vi stänger 2 månader i år för vintersemester, vi är rejält slutkörda efter det intensivaste året hittills.
2014-10-16
Camaro ZL1 som vi ska uppgradera med ett Lingenfelter kit.
Bakom den står en GrandSport och väntar på kompressor och kam.
2014-10-15
Byte av rattlägesgivare på C5a ... det har blivit många nu !!
2014-10-12
Kompressormontering i Z06a - A&A black edition !
2014-10-09
Kambyte på gång .. vi har gjort 10+ kambyten nu under hösten, C6 Z06 sugmotorer, överladdat och en C5a
2014-10-05
Motorbyte i Camaro 2010
2014-09-20
Det blev en fantastisk uppslutning av våra Corvettevänner på vår höstavslutning..70+ bilar och nästan dubbelt så många personer i solskenet
2014-09-10
Dags att uppdatera lite här
Vi har haft en väldigt intensiv sommar, helt fullt 7 dagar i veckan sedan april men nu har det blivit något lugnare.
Tack allesammans för ert förtroende!
Nu är det avrundning för hösten med mycket servicearbeten, boka in en service innan avställning !
2014-04-22
DRM/LG Bromskylning under installation på en C5a -01
2014-04-22
Nya Hawk skivor och Hawk Blue belägg monterade på en C5a -01
2014-04-19
Samma bil som methanolsystemet, nyinstallera Vortech V7 kompressor.
2014-04-19
2008 kompressormatad bil får ett methanolsystem installerat. 6 liters tank som passar perfekt i facket bak.
2014-04-18
Överbliven Vortech V3si kompressor, ska ersättas av en V7a.
2014-04-16
PFADT Headersen i 05an
2014-04-16
Montering av ett Halltech insug och PFADT Headers i en -05a
2014-04-15
Montering av ett FAST 92 i en C5 Z06
2014-04-14
Våren är nog här nu, stor ansamling av Z06or för service och andra jobb
2014-04-09
Byte av kam pågår i denna Z06a, topparna renoverade med bra fjädrar sen tidigare. Nu åker en variant av den populära QM550 kammen i, avgaslegal förstås.
2014-04-08
Nyrenoverad diff nästan färdigmonterad i en C5a, det blev en 3:73 för denna kund som kör automat och mycket på strippen.
2014-04-07
Z06orna radas upp, mycket bilar nu och av någon anledning väldigt mycket Z06or.
Service, service, service
2014-04-06
Åtgärd av det klassiska C6 felet med oljeläckage i framkant på tråget. Demontering av tråg, rengöring och ny tätning där GM snålat på fabrik.
Samtidigt blir det ju oljeservice lagom till våren
På denna bil var det också justering av handbromsen.
2014-04-02
Bil som går på E85, slarvat med oljebyten så oljan innehåller mycket etanol och etanolen suger åt sig vatten/fukt. Inte så bra för lagren med denna blandning. Kör du på E85 måste du byta oljan oftare !
2014-03-31
Renovering av en torque-tube. Trasiga bussningar så båda fick bytas ut, vi monterar en aluminum/poly i ena änden och en original gummi i andra. Det är inte bra att använda aluminum/poly i båda ändarna för det blir för stumt.
2014-03-27
C5an med 441' maskinen nästan klar. Denna maskin har ett ARE torrsumpsystem, du ser tanken där batteriet sitter i vanliga fall.
Lite plastkåpor över kylaren saknas ännu och lite uppsnyggning av slangar/kablar.
2014-03-20
Vi har haft semesterstängt tre veckor och innan dess hann vi med att renovera topparna på några Z06or.
Det har redan varit många servicar med den tidiga värmen i år. Annars har vi hållt på med att montera en 441' LS7 med torrsump i en C5a som snart är klar.. bilder kommer ..
Trevlig syn utanför verkstan
2014-01-29
En nyrenoverad Z06 maskin byggd av MAST med ett RHS block, denna motor bänkade 611hk på bakhjulen och det är då en sugmotor - ingen överladdning
Läckande spridare hade fyllt en cylinder med soppa så det blev tvärstopp när kunden skulle starta bilen - en krökt vevstake och en trasig kolv.
2014-01-20
Ytterligare en Z06a som väntar på att få tillbaks topparna från renovering.
2014-01-13
Ytterligare en LS7 topp med ventilstyrningsproblem. Kika på styrningen för avgasventilen i bilden, du kan se att den är oval. På denna topp var det mer än 1mm spel och så har det varit på de flesta vi åtgärdat.
2014-01-10
4st LS7 toppar vi fått tillbaks efter renovering av ventilstyrningar, bara för oss att montera tillbaks. Grundproblemet är åtgärdat så dessa toppar kommer inte ha problem med ventilstyrningar som slits ned i förtid.
2014-01-06
Nyinstallerat B&B Route 66 i en 2008 C6 - Lite fetare och snyggare slutpipor än original. Detta system är det vanligaste vi installerar.
I denna bil har vi också installerat ett Johnny O'Connel Stage I kit som du ser på krängningshämmaren bak.
2013-12-30
A&A Kompressorinstallation i Z06an klar, det har varit några stycken nu under senhösten/vintern men den här är nog den sista i år - 30december idag
Var ute i god tid du med så du har bilen helt klar till våren!
2013-12-27
A&A Kompressorinstallation i -08 Z06 inklusive aluminumkylare och PFADT Headers.
2013-12-15
Byte av bromsolja i en -00 C5a. Bilen gick riktigt risigt också och det konsterades att tändstift och tändkablar aldrig varit bytta. Gnistgapet var ca 2.5mm på stiften pga att platinapucken ramlat bort på elektroden - känt fel.
Samtidigt åtgärdades column-lock problem.
2013-10-28
Det är relativt lugnt nu, säsongen är slut och det är bara lite sporadiska oljeservice jobb.
Vi är sedan en vecka auktoriserad återförsäljare för LOMA och deras wide-body kit.
Fick hem det första idag som ska på en -07 Z06a
2013-10-17
-05 med kompressor som ska besiktigas. Kompressorn urmonterad och nu iväg på besiktning.
2013-10-16
Vipparmar med lagren bytta som ska i Z06an
2013-10-16
Ytterligare en -07 Z06 som vi byter lager i vipparmarna ...
2013-10-11
2006 Z06a som är inne för en stor oljeservice, byte av motor/växellåds/diff olja.
Denna bil hade 'igelkott' på oljepluggen ... ägaren ville inte att vi skulle göra något nu utan det blir en mindre renovering till våren.
2013-10-10
2007 Z06a som är inne för en stor oljeservice, byte av motor/växellåds/diff olja.
2013-10-08
Kompressormatad -08 som vi nu monterat i ett A&A bränslesystem, gjort oljeservice och plockat av kompressor för besiktning.
2013-10-06
C5a inne för installation av vårt absolut populäraste chassikit - PFADT Johnny O'Connel Stage 1.
2013-10-04
Samma brännskadade bil efter första grovrengöring. Helt klart inget problem att återställa.
Kostnad att återställa bilen är långt under marknadsvärdet på 450' så ibland är de väldigt snabba att vilja skrota bilar i onödan.
2013-10-03
Z06a på väg till oss som stått i ett flerbilsgarage som brunnit .. ser inte något vidare ut. Försäkringsbolaget ville lösa in bilen men ägaren vill inte.
2013-10-02
2008 C6a inne för oljeservice och byte av bromsbelägg.
2013-10-01
C5a inne för byte av trasiga motorfästen.
2013-09-30
Ytterligare en bil med läckande oljetråg, denna gång en 2006 Z06a
2013-09-30
Veckans PFADT och Corvettecentral leverans
2013-09-29
2008 C6a som ska få ett PFADT Johnny O'Connel kit installerat samt storservice, byte av batteri i remote mm.
2013-09-27
Compcams lagerkit som installerades i Z06an ovan. Du ser ett original nållager längst ner i bild.
2013-09-27
Z06a inne för byte av lager i vipparmar, installation av PFADT headers och oljeservice samt genomgång av bilen i övrigt.
2013-09-26
LS3an på plats, grundmappad och ska nu ut på inkörning ca 100mil innan dynokörning.
2013-09-24
Motorbytet i C5an till en 480hk LS3 påbörjat. Denna bil har också ett A&A kompressorkit som vi installerat tidigare.
2013-09-23
C5a med läckande oljetråg inne för åtgärd. Ganska vanligt att det läcker i hörnen på tråget i framkant både på C5 och C6.
2013-09-21
Denna fantastiskt ljudande Z06a får avsluta de bilder jag tog med mobilkameran.
2013-09-21
Många tog en rundtur i vår verkstad ...
2013-09-21
Några av alla fina bilar
2013-09-21
Det var inte bara fina Corvetter som kom, denna väldigt fina Crescent moped var också ute och solade sig.
2013-09-21
Några som hellre tittade på F1 än att vara ute och avnjuta solen och alla fina bilar
2013-09-21
Höstträff hos AK-Racing, några av de lite över hundra besökare som kom. Vi räknade in 53 bilar som mest under dagens event med strålande solsken.
Tack alla ni som kom och gjorde vår träff som samtidigt var invigning till en underbar Corvette dag!
2013-09-17
Samma bil som ovan, den är ju fin så det skadar ju inte
2013-09-17
En Z06a som bara används på bana inne för storservice med byte av samtliga oljor och vätskor samt genomgång av hela chassit med kontrolldragning av allt.
2013-09-16
-99a som vi byter diff från 3:15 till 3:42. Vi har monterat kompressor på denna bil tidigare och ägaren hoppas nu på lite bättre acceleration på strippen.
2013-09-15
En -02 Z06a inne för montering av en Ron Davis racingkylare med inbyggd oljekylare för motorolja samt rostfria kolvar till bromsok fram. Bromsvätskan byttes till Motul RBF660 som har en extremt hög kokpunkt så hoppas vi att kunden inte kokar bromsvätskan på nästa banevent
2013-09-13
2008 C6a inne för storservice - byte samtliga oljor samt broms och kopplingsvätskor. Dessutom har en elektrisk regskylthållare och ett Johnny O'Connel Stage I monterats.
2013-09-11
Nyhemkommen LS3 i 480hk utförande som ska i en C5a nästa vecka .. kanske att vi väntar med installationen lite så att alla kan se maskinen under vår träff/invigning 21september.
2013-09-11
Nyhemkommen LS3 i 480hk utförande som ska i en C5a nästa vecka .. kanske att vi väntar med installationen lite så att alla kan se maskinen under vår träff/invigning 21september.
2013-09-11
Ett PFADT Headerssystem till installerat - klart snyggast på marknaden och att det är det system som ger bäst bottenvrid och toppeffekt är inte så fel heller
2013-09-11
Ytterligare en -07a som ska få PFADT headers, denna bil har redan ett Magnaflowsystem.
2013-09-10
PFADT Headers och B&B Route 66 som ska på en -07a
2013-09-09
C4 -91 med en massa elfel som ska fixas
2013-09-08
En pall i veckan med en massa godis från PFADT
2013-09-06
Tuning på plats i Halmstad
2013-09-04
PFADT Johnny O'Connel Stage I monterat fram
2013-09-04
PFADT Johnny O'Connel Stage 1 monterat bak
2013-09-04
En liten jämförelse mellan original och PFADT Johnny O'Connel Stage I
2013-09-02
Tiger-Shark C5a inne för mappning.
2013-08-31
Vi var självklart med Clubcorvette på Auto Motor & Sports på Arlanda Motorbana
2013-08-30
Nya LS7 maskinen monterad tillsammans med PFADT Headers och Halltech insug.
2013-08-27
Sprillans ny LS7 2013 modell hemkommen för att monteras i den havererade 2006 Z06an.
2013-08-20
Från en havererad 2006 Z06a - helt original. Gav upp på Gotland Ring med en vevstake ut genom blocket.
2013-08-20
2008 A6 bil klar med strokad LS9 till 431', byggd 6vxl automat och A&A kit. Nu ska den köras in innan mappning.
2013-08-18
En av våra bilar - överlägsen segrare i 500+ klassen
2013-08-17
Välbesökt hela helgen !
2013-08-17
Clubmästerskapet på Mantorp. Vi har precis riggat upp vår hörna.
2013-08-16
Lite skyltar på plats och fikaplats för soliga dagar
2013-08-16
Ett par kundbilar i verkstan. Yttre delen av verkstan är under uppbyggnad
2015-09-19
Årets höstträff hos oss med Corvetteklubben
2015-09-16
2008 Z06 som går mycket på bana där vi renoverar tuben och byter urtrampningslager samt storservice
2015-09-14
2008 med kompressor som vi servat och besiktigat
2015-09-12
PFADT Headers, nylindade som ska i en banbil inom kort
2015-09-11
En 64a med en 454' LSX maskin som vi mappar och gör lite småjobb på
2015-09-10
270A generator, verkligen högklassig
2015-09-10
Ytterligare en stor leverans av PFADT headers kom in idag
2015-09-07
Byte av packboxar på diff och återmontering av den nyrenoverade lådan.
2015-09-04
Camaro 2011 som vi monterat Edelbrock kompressor i tidigare, inne för service
2015-09-03
Montering av dubbla kylare för automatlåda i en bil som kör bana med automatlåda
2015-09-02
Åtgärd pågår för det vanligaste felet påC6an ... läckande oljetråg
2015-08-30
Ytterligare en automatlåda på väg ur för renovering
2015-08-26
Kompressormontering i C6 2008 klar, A&A black-edition
2015-08-23
Timeattak på Gelleråsen
2015-08-19
C7an klar med kompressor och headers
2015-08-17
Montering av kompressorkit i en 2014 Z51 C7a pågår
2015-08-15
Klubbmästerskap på Mantorp 2015
2015-08-13
Kompressorkit och headers mm till en C7 och en C6a
2015-08-07
Montering av PFADT headers i en C6a
2015-08-04
En Camaro med LS motor vi mappat
2015-07-28
En av bilarna vi byggt, blev sen överlägsen segrare i Time-attak och 600+ klassen under klubbmästerskapet
2015-07-21
Cheva med LS7a som vi mappat
2015-07-21
En av bilarna vi jobbat mycket med
2015-07-16
Montering av oljekyl av automat och motor i en 2009 C6a, denna bil körde sen 51 varv på Mantorp under klubbmästerskapet - inga värmeproblem !!
2015-07-16
Johnny O'Connel kit i en 2009 C6a
2015-07-15
Johnny O'Connel kit i en C5a
2015-07-13
Byte av rattlås i en 05a
2015-07-09
Byte av rattlägesgivare i en -01, det har blivit många nu
2015-07-06
2005a med trasig koppling/hydraulik samt oljeläckage, när allt var nerplockat upptäckte vi att någon satt packboxen till veven åt fel håll
2015-07-05
Ett original fäste för generator/styrservo och idler pulley vi modifierat. Det är ett stort problem på kompressorbilar att idler pulley bryts av från fästet. Med denna uppdatering slipper vi det.
2015-07-02
MSD Insuget och Nick Williams spjäll klart i bilen - bänkade 575hk/645Nm på bakhjulen med GT21 kammen
2015-07-01
Ett MSD insug till en LS7 mm. Insuget ska i samma bil som GT21 kammen nedan.
2015-07-01
Kambyte i Z06a pågår, Lingenfelter GT21 kam och Ferrea ventilfjädrar
2015-06-25
Montering av ett BBK luftintag på an 2005a
2015-06-23
Byte bromsbelägg på en 2012 GrandSport
2015-06-23
Byte stötdämpare bak på en Z06a
2015-06-19
Tätning av oljetråg på Z06, tyvärr ett alltför vanligt fel på alla C6 modeller
2015-06-16
Kompressorkit och en DYAD koppling som ska i en C5a
2015-06-16
Vår egna specialmittsektion, (vi gör den även med kattar) som vi satt i några bilar
2015-06-15
C5a med trasig coupefläkt
2015-06-13
2005a som väntat på att få nyrenoverad låda, på plats idag
2015-06-12
2008 C6a inne för lite uppgraderingar inför bankörning, de nya pilot Cup II däcken, nya bromsskivor och HAWK DTC-70 banbelägg samt bromskylning
2015-06-12
2012 GS med kompressor, trasig ventilfjäder, krökt stötstång och insugsventil
2015-06-08
Banbil väntar på att få tillbaks motorn efter renovering, nästa tävling 3 Juli
2015-06-06
2014 C7 Z51 inne på service, det är kul att fler och fler C7or dyker upp
2015-06-02
GrandSport som blev trängd i en rondell, klippte båda högerhjulen. 2 nya fälgar och två nya däck på gång.
2015-05-26 LS9 maskin urlyft från en banbil, lagerljud .... väl nerplockad visade sig alla lager vara slut samt ventilstyrningarna på LS9 topparna slut. Dåligt jobb gjort av motorbyggaren som satt ihop maskinen och dåligt jobb av GM på topparna, ventilstyrningsproblem är allmänt känt på LS7 och LS9 toppar.
2015-05-19
Nyrenoverad 4L60E låda på väg i en C5a
2015-05-18
2011 GS som väntar på nya belägg och oljeservice
2015-05-18
Camaro -69 med LS3 480hk och 4l70E låda, mini-tune idag
2015-05-17
Två C5or som väntar på renovering av automatlåda, C4a som ska ha oljeservice och nya stift, C6a som ska ha oljeservice, mindre remskiva till kompressorn och mappning.
2015-05-14
Montering av breddade bakskärmar fram och bak på en -00 C5
Vi har en uppsättning av de breda C5 bakskärmarna till Coupe kvar på lager - möjliggör användning av C6 Z06 fälgar med 345 däck bak Hör av dig om du är intresserad 072-2239036
2015-05-14
Byte damask på drivaxel bak pågår på en C5
2015-05-13
Mappning av Camaro SS -68 med LS1 motor och Vortech kompressor
2015-05-13
Montering av bromskylning och nya belägg på på 2012 GrandSport
2015-05-10
Lite mycket ett tag .... idag tog jag mig tid att ta en bild. En -99 inne för renovering av automatlådan och byte av samtliga oljor/vätskor i bilen. Idag plockades lådan ur.
2015-04-26
Byte till polybussningar i en -01 pågår
2015-04-25
-98 inne för byte av hjullager och oljetryckgivare. Rengöring ett måste, tyvärr slarvar nästan alla och motortvättar aldrig
2015-04-24
Återmontering av en renoverad Automatlåda i en C5a
2015-04-20
Montering av GM Hotcam i en LS3a (-08), denna bil installerade vi headers/luftintag/avgassystem förra året. Vi bänkade denna till 428hk med kammen.
Likadan kam i en övrigt original bil vi gjorde för ett par veckor sedan lämnade 397hk
2015-04-17
-06a inne för oljeservice och åtgärd av damper som lossnat
-02 Z06 som vi ska montera kompressor, aluminumkylare, headers, koppling mm
2015-04-16
Kö utanför, brukar vara fram till i september
2015-04-14
2012 Grand Sport kom in idag som vi monterat kompressor i tidigare, ska nu kompletteras med en aluminumkylare.
2015-04-13
Idag kom kompressorkit, aluminumkylare och headers hem till ett par bilar, jag har lagt en tråd under Överladdning med en av kompressorbilarna vi håller på med.
2015-04-12
Kompressormontering påbörjad i 2013 GrandSport
2015-04-12
Oljeservice samt montering av sänkningskit på en -02
2015-04-11
Lördag morgon, redan fullt utanför
2015-04-10
Storservice på en -98 Byte samtliga oljor och vätskor i bilen
2015-04-09
Nu har det dragit igång, några av de bilar som var in för vårservice idag.
2015-04-08
Procharger F1A 8-rib setup som ska i en C5a med LS9 motor
2015-04-03
-08 som fick ett Borla ATAK cat-back system intallerat idag
2015-03-29
Demontering av en automatlåda i en 2001 C5a för renovering
2015-03-25
2013 GS cabbe, jubileumsmodell med 427' motorn. Ska få kompressor monterad
2015-03-24
2006 C6a inne för oljeservice och byte av bromsolja. Upptäckte att framskivorna hade sprickor som går genom ytterkanten så det är bara att byta.
2015-03-23
2002 C5 som ska få ett B&B Route 66 avgassystem installerat. Samtidigt gör vi oljeservice, monterar nya klara/vita hörnlyktor med LED lampor och byter oljetryckgivare.
2015-03-20
480hk LS3, 4L70E låda, styrenhet för motor och låda samt kabelstam. Färdigt att plugga i och åka. Denna uppsättning ska i en 50tals Cheva.
20150320_134607
480hk LS3, 4L70E låda, styrenhet för motor och låda samt kabelstam. Färdigt att plugga i och åka.
2015-03-20
Breda skärmar till C5 som vi ska provmontera, lacka och installera. Breddar 25mm fram och 30mm bak, det möjliggör tex att använda original C6 Z06 fälgar på C5an
Dessa ser inte ut som fulbreddade originalskärmar utan det är riktigt snyggt.
2015-03-19
En omgång Penske Coilovers kom hem idag, ska i en banbil inom kort. Vi väntar på Öhlinsfjädrarna som ska på.
2015-03-18
Montering av oljekyl för motor och låda i en 2012 GS med kompressor, går mycket på bana så det blir varmt varmt. Dimljusen kommer tas bort för att få in maximalt med luft.
2015-03-16
En äkta sekventiell låda kom hem idag, det är ingen Dog låda utan en riktig sekventiell. Bara utsidan ser ut som en vanlig låda till större delen. Ska i en banbil inom kort, det ska bli riktigt intressant.
2015-03-16
Det blev två bilar på dynon idag, Z06an med Gt19 kam(540hk/697Nm och GS med HotCam(390hk/565Nm).
2015-03-15
Tre bilar klara för dynon, hoppas hinna med två imorgon
2015-03-15
Grand Sporten klar för dynon
2015-03-14
Kambyte pågår i GrandSporten
2015-03-13
2011 GrandSport som ska få en GM HotCam, Lingenfelter/PAC fjädrar och original Z06 grenrör med mittsektion
2015-03-13
Z06an klar för dynon
View media item 5
2015-03-13
LS7 topparna till Z06an tillbaks från renovering
2015-03-11
2008 Z06 som ska få American Racing Headers, Halltech Insug, Lingenfelter GT19 kam, Ferrea dubbelfjädrar, CompCam vipparmslager och topparna ska renoveras(ventilstyrningar och planas)
2015-03-09
C6 -08an mappad o klar, 450hk/625Nm på bakhjulen, GT12 kammen gav 40hk. Gamla mappningen med FAST/Callaway/American Racing var 410hk. Helt ok för en LS3a.
2015-03-06
Påbörjat ett kamjobb i en C6 -08, Lingenfelter GT12 kam ska i samt oljeservice. Vi har satt i ett FAST102, Callaway Honker insug och American racing headers tidigare i denna bil. Mappning på måndag.
2015-03-05
C5a med LS7 och specialversion av QM550 kam som vi mappat på dynon idag, 516rwhp/720Nm.
2015-02-20
Nyimporterad C5 från Japan som vi fixat lyktor, installerat VaraRam och Dynatech headers. Bytt samtliga oljor/vätskor.
2015-01-06
Igång igen efter vår semester. Fortsätter jobba med en C5 banbil som vi gjort mycket jobb på tidigare. Nu ska vi ordna så alla säkerhetskrav mm för Timeattack serien uppfylls.
2014-10-27
Semesterdags, vi stänger 2 månader i år för vintersemester, vi är rejält slutkörda efter det intensivaste året hittills.
2014-10-16
Camaro ZL1 som vi ska uppgradera med ett Lingenfelter kit.
Bakom den står en GrandSport och väntar på kompressor och kam.
2014-10-15
Byte av rattlägesgivare på C5a ... det har blivit många nu !!
2014-10-12
Kompressormontering i Z06a - A&A black edition !
2014-10-09
Kambyte på gång .. vi har gjort 10+ kambyten nu under hösten, C6 Z06 sugmotorer, överladdat och en C5a
2014-10-05
Motorbyte i Camaro 2010
2014-09-20
Det blev en fantastisk uppslutning av våra Corvettevänner på vår höstavslutning..70+ bilar och nästan dubbelt så många personer i solskenet
2014-09-10
Dags att uppdatera lite här
Vi har haft en väldigt intensiv sommar, helt fullt 7 dagar i veckan sedan april men nu har det blivit något lugnare.
Tack allesammans för ert förtroende!
Nu är det avrundning för hösten med mycket servicearbeten, boka in en service innan avställning !
2014-04-22
DRM/LG Bromskylning under installation på en C5a -01
2014-04-22
Nya Hawk skivor och Hawk Blue belägg monterade på en C5a -01
2014-04-19
Samma bil som methanolsystemet, nyinstallera Vortech V7 kompressor.
2014-04-19
2008 kompressormatad bil får ett methanolsystem installerat. 6 liters tank som passar perfekt i facket bak.
2014-04-18
Överbliven Vortech V3si kompressor, ska ersättas av en V7a.
2014-04-16
PFADT Headersen i 05an
2014-04-16
Montering av ett Halltech insug och PFADT Headers i en -05a
2014-04-15
Montering av ett FAST 92 i en C5 Z06
2014-04-14
Våren är nog här nu, stor ansamling av Z06or för service och andra jobb
2014-04-09
Byte av kam pågår i denna Z06a, topparna renoverade med bra fjädrar sen tidigare. Nu åker en variant av den populära QM550 kammen i, avgaslegal förstås.
2014-04-08
Nyrenoverad diff nästan färdigmonterad i en C5a, det blev en 3:73 för denna kund som kör automat och mycket på strippen.
2014-04-07
Z06orna radas upp, mycket bilar nu och av någon anledning väldigt mycket Z06or.
Service, service, service
2014-04-06
Åtgärd av det klassiska C6 felet med oljeläckage i framkant på tråget. Demontering av tråg, rengöring och ny tätning där GM snålat på fabrik.
Samtidigt blir det ju oljeservice lagom till våren
På denna bil var det också justering av handbromsen.
2014-04-02
Bil som går på E85, slarvat med oljebyten så oljan innehåller mycket etanol och etanolen suger åt sig vatten/fukt. Inte så bra för lagren med denna blandning. Kör du på E85 måste du byta oljan oftare !
2014-03-31
Renovering av en torque-tube. Trasiga bussningar så båda fick bytas ut, vi monterar en aluminum/poly i ena änden och en original gummi i andra. Det är inte bra att använda aluminum/poly i båda ändarna för det blir för stumt.
2014-03-27
C5an med 441' maskinen nästan klar. Denna maskin har ett ARE torrsumpsystem, du ser tanken där batteriet sitter i vanliga fall.
Lite plastkåpor över kylaren saknas ännu och lite uppsnyggning av slangar/kablar.
2014-03-20
Vi har haft semesterstängt tre veckor och innan dess hann vi med att renovera topparna på några Z06or.
Det har redan varit många servicar med den tidiga värmen i år. Annars har vi hållt på med att montera en 441' LS7 med torrsump i en C5a som snart är klar.. bilder kommer ..
Trevlig syn utanför verkstan
2014-01-29
En nyrenoverad Z06 maskin byggd av MAST med ett RHS block, denna motor bänkade 611hk på bakhjulen och det är då en sugmotor - ingen överladdning
Läckande spridare hade fyllt en cylinder med soppa så det blev tvärstopp när kunden skulle starta bilen - en krökt vevstake och en trasig kolv.
2014-01-20
Ytterligare en Z06a som väntar på att få tillbaks topparna från renovering.
2014-01-13
Ytterligare en LS7 topp med ventilstyrningsproblem. Kika på styrningen för avgasventilen i bilden, du kan se att den är oval. På denna topp var det mer än 1mm spel och så har det varit på de flesta vi åtgärdat.
2014-01-10
4st LS7 toppar vi fått tillbaks efter renovering av ventilstyrningar, bara för oss att montera tillbaks. Grundproblemet är åtgärdat så dessa toppar kommer inte ha problem med ventilstyrningar som slits ned i förtid.
2014-01-06
Nyinstallerat B&B Route 66 i en 2008 C6 - Lite fetare och snyggare slutpipor än original. Detta system är det vanligaste vi installerar.
I denna bil har vi också installerat ett Johnny O'Connel Stage I kit som du ser på krängningshämmaren bak.
2013-12-30
A&A Kompressorinstallation i Z06an klar, det har varit några stycken nu under senhösten/vintern men den här är nog den sista i år - 30december idag
Var ute i god tid du med så du har bilen helt klar till våren!
2013-12-27
A&A Kompressorinstallation i -08 Z06 inklusive aluminumkylare och PFADT Headers.
2013-12-15
Byte av bromsolja i en -00 C5a. Bilen gick riktigt risigt också och det konsterades att tändstift och tändkablar aldrig varit bytta. Gnistgapet var ca 2.5mm på stiften pga att platinapucken ramlat bort på elektroden - känt fel.
Samtidigt åtgärdades column-lock problem.
2013-10-28
Det är relativt lugnt nu, säsongen är slut och det är bara lite sporadiska oljeservice jobb.
Vi är sedan en vecka auktoriserad återförsäljare för LOMA och deras wide-body kit.
Fick hem det första idag som ska på en -07 Z06a
2013-10-17
-05 med kompressor som ska besiktigas. Kompressorn urmonterad och nu iväg på besiktning.
2013-10-16
Vipparmar med lagren bytta som ska i Z06an
2013-10-16
Ytterligare en -07 Z06 som vi byter lager i vipparmarna ...
2013-10-11
2006 Z06a som är inne för en stor oljeservice, byte av motor/växellåds/diff olja.
Denna bil hade 'igelkott' på oljepluggen ... ägaren ville inte att vi skulle göra något nu utan det blir en mindre renovering till våren.
2013-10-10
2007 Z06a som är inne för en stor oljeservice, byte av motor/växellåds/diff olja.
2013-10-08
Kompressormatad -08 som vi nu monterat i ett A&A bränslesystem, gjort oljeservice och plockat av kompressor för besiktning.
2013-10-06
C5a inne för installation av vårt absolut populäraste chassikit - PFADT Johnny O'Connel Stage 1.
2013-10-04
Samma brännskadade bil efter första grovrengöring. Helt klart inget problem att återställa.
Kostnad att återställa bilen är långt under marknadsvärdet på 450' så ibland är de väldigt snabba att vilja skrota bilar i onödan.
2013-10-03
Z06a på väg till oss som stått i ett flerbilsgarage som brunnit .. ser inte något vidare ut. Försäkringsbolaget ville lösa in bilen men ägaren vill inte.
2013-10-02
2008 C6a inne för oljeservice och byte av bromsbelägg.
2013-10-01
C5a inne för byte av trasiga motorfästen.
2013-09-30
Ytterligare en bil med läckande oljetråg, denna gång en 2006 Z06a
2013-09-30
Veckans PFADT och Corvettecentral leverans
2013-09-29
2008 C6a som ska få ett PFADT Johnny O'Connel kit installerat samt storservice, byte av batteri i remote mm.
2013-09-27
Compcams lagerkit som installerades i Z06an ovan. Du ser ett original nållager längst ner i bild.
2013-09-27
Z06a inne för byte av lager i vipparmar, installation av PFADT headers och oljeservice samt genomgång av bilen i övrigt.
2013-09-26
LS3an på plats, grundmappad och ska nu ut på inkörning ca 100mil innan dynokörning.
2013-09-24
Motorbytet i C5an till en 480hk LS3 påbörjat. Denna bil har också ett A&A kompressorkit som vi installerat tidigare.
2013-09-23
C5a med läckande oljetråg inne för åtgärd. Ganska vanligt att det läcker i hörnen på tråget i framkant både på C5 och C6.
2013-09-21
Denna fantastiskt ljudande Z06a får avsluta de bilder jag tog med mobilkameran.
2013-09-21
Många tog en rundtur i vår verkstad ...
2013-09-21
Några av alla fina bilar
2013-09-21
Det var inte bara fina Corvetter som kom, denna väldigt fina Crescent moped var också ute och solade sig.
2013-09-21
Några som hellre tittade på F1 än att vara ute och avnjuta solen och alla fina bilar
2013-09-21
Höstträff hos AK-Racing, några av de lite över hundra besökare som kom. Vi räknade in 53 bilar som mest under dagens event med strålande solsken.
Tack alla ni som kom och gjorde vår träff som samtidigt var invigning till en underbar Corvette dag!
2013-09-17
Samma bil som ovan, den är ju fin så det skadar ju inte
2013-09-17
En Z06a som bara används på bana inne för storservice med byte av samtliga oljor och vätskor samt genomgång av hela chassit med kontrolldragning av allt.
2013-09-16
-99a som vi byter diff från 3:15 till 3:42. Vi har monterat kompressor på denna bil tidigare och ägaren hoppas nu på lite bättre acceleration på strippen.
2013-09-15
En -02 Z06a inne för montering av en Ron Davis racingkylare med inbyggd oljekylare för motorolja samt rostfria kolvar till bromsok fram. Bromsvätskan byttes till Motul RBF660 som har en extremt hög kokpunkt så hoppas vi att kunden inte kokar bromsvätskan på nästa banevent
2013-09-13
2008 C6a inne för storservice - byte samtliga oljor samt broms och kopplingsvätskor. Dessutom har en elektrisk regskylthållare och ett Johnny O'Connel Stage I monterats.
2013-09-11
Nyhemkommen LS3 i 480hk utförande som ska i en C5a nästa vecka .. kanske att vi väntar med installationen lite så att alla kan se maskinen under vår träff/invigning 21september.
2013-09-11
Nyhemkommen LS3 i 480hk utförande som ska i en C5a nästa vecka .. kanske att vi väntar med installationen lite så att alla kan se maskinen under vår träff/invigning 21september.
2013-09-11
Ett PFADT Headerssystem till installerat - klart snyggast på marknaden och att det är det system som ger bäst bottenvrid och toppeffekt är inte så fel heller
2013-09-11
Ytterligare en -07a som ska få PFADT headers, denna bil har redan ett Magnaflowsystem.
2013-09-10
PFADT Headers och B&B Route 66 som ska på en -07a
2013-09-09
C4 -91 med en massa elfel som ska fixas
2013-09-08
En pall i veckan med en massa godis från PFADT
2013-09-06
Tuning på plats i Halmstad
2013-09-04
PFADT Johnny O'Connel Stage I monterat fram
2013-09-04
PFADT Johnny O'Connel Stage 1 monterat bak
2013-09-04
En liten jämförelse mellan original och PFADT Johnny O'Connel Stage I
2013-09-02
Tiger-Shark C5a inne för mappning.
2013-08-31
Vi var självklart med Clubcorvette på Auto Motor & Sports på Arlanda Motorbana
2013-08-30
Nya LS7 maskinen monterad tillsammans med PFADT Headers och Halltech insug.
2013-08-27
Sprillans ny LS7 2013 modell hemkommen för att monteras i den havererade 2006 Z06an.
2013-08-20
Från en havererad 2006 Z06a - helt original. Gav upp på Gotland Ring med en vevstake ut genom blocket.
2013-08-20
2008 A6 bil klar med strokad LS9 till 431', byggd 6vxl automat och A&A kit. Nu ska den köras in innan mappning.
2013-08-18
En av våra bilar - överlägsen segrare i 500+ klassen
2013-08-17
Välbesökt hela helgen !
2013-08-17
Clubmästerskapet på Mantorp. Vi har precis riggat upp vår hörna.
2013-08-16
Lite skyltar på plats och fikaplats för soliga dagar
2013-08-16
Ett par kundbilar i verkstan. Yttre delen av verkstan är under uppbyggnad
Last edited: