2016 ... ett nytt spännande Corvetteår, vi är liksom 2014 och 2015 huvudsponsor för Clubcorvette !
--- Vi uppdaterar löpande i mån av tid, nyast högst upp ---
2016-11-26
Nu stänger vi verkstan för vintern, verkstan är stängd från 26/11-1/3. Webbutiken har öppet som vanligt och vi har folk som skickar ut alla beställningar.
Vi har öppet på telefon m-t 10:00-14:00 och vi är alltid nåbara på email [email protected]
Skulle det vara svårt att nå oss på telefon så skicka sms eller email så återkommer vi så snabbt vi kan. Tyvärr är telefonförbindelserna inte så bra där vi befinner oss.
2016-11-18
2009 Z06a vi arbetat med ett tag klar, nyrenoverade toppar, kam, MSD insug, NickWilliams 102mm spjäll, vår oljekylare, aluminumkylare samt PFADT motor och diff-fästen
2016-11-12
Vår oljekylare som ska i en Z06a, dubbla tjockleken och fyra gånger så många kylfenor ger väldigt bra kylning.
2016-10-27
Undrar hur han kom hit ... beläggen totalslut fram på båda sidorna - metall mot metall, han sa att det gnisslade mycket från bromsarna

2016-10-25
Nytätat oljetråg i en 1999 C5a, vi bytte även damper och packbox fram på maskinen och bytte styrservorack.
2016-10-25
En 06 vänster tankmodul med en Aeromotive Eliminator pump (1850hk) klar. Sitter nu monterad i vår gröna banbil tillsammans med en 06 högertank och överföringsrör - klar för nästa säsong
Skönt att få bort det gamla skräpet och få i tankar som har en teflon innertank och också slippa alla slangar och rör för övertankning mellan tankarna, det har vi löst på annat sätt. Det är alltså 2006 Corvette tankar vi satt i en 2000 Corvette 
2016-10-24
Vi gör en hel del lackjobb, här en Z06 front som är tillbaks från lack efter en grävlingskrock
2016-10-24
En väldigt fin 16 Z06a inne för lite massage
2016-10-20
Byte av koppling och packbox bak på maskin pågår i en 08a Z06
2016-10-14
En 6-växlad automat till en 07a tillbaks från renovering och förstärkning till en av kompressorbilarna vi håller på med
2016-10-12
LS7 topparna tillbaks från renovering - korrekt renoverade !!. Se upp för alla fuskare där ute ... de finns de som rillar styrningarna eller bara byter ventiler ... med rillning ökar oljeförbrukningen markant och problemet är tillbaks väldigt fort, bara byta ventiler så är problemet tillbaks efter 500-1000mil och de byter inte ens ventilfjädrarna som har trasiga ändar
När ni ska göra det så se till att få en exakt spec på vad de gör innan ni beställer jobbet!!!
2016-10-07
Jobbkö
2016-10-06
Ytterligare två Z06or inne för topprenovering, tappat räkningen på hur många det varit i år ...
Här kan ni se hur det ser ut, behövs inga avancerade mätverktyg för att konstatera att det är utanför specifikation(0,093mm)

2016-10-04
Dynokörning av en C5a automat vi satt en GT11 kam och MSD insug i, slutresultatet blev 358hk på bakhjulen(det är 394hk på en rototest dyno) vilket är bra med tanke på att en helt original har omkring 240-245 på denna dyno
2016-09-29
Ibland undrar man vilka som mekar med bilen .... på den här bilen hade någon lyckats vända beläggen upp och ner vilket resulterade i att de stack utanför kanten på skivan men bara på ena sidan av bilen

2016-09-28
Aluminumkylare på väg i en 07a med Edelbrock kompressor som vi tidigare satt ett D3 intercoolerkit i.
2016-09-27
LMR vevhus ventilationskit som ska i en C7a med kompressor. Det är mycket problem med vevhusventilationen i C7 som man sätter kompressor på, det bygger mycket tryck i vevhuset till skillnad från förra generationens motorer vilket gör att man trycker ut olja via packboxar och in i insuget. LMRs lösning är den absolut bästa på marknaden idag.
2016-09-24
Vår årliga höstträff! Tack allesammans som kom och gjorde det till en fin avslutning på säsongen. Vår träff växer varje år vilket vi kan se på hur mycket fika och mat som går åt. Vi hade gjort nästan dubbelt så mycket som förra året och det var i princip slut
50+ Corvetter samt diverse andra färdmedel - vi uppskattar det till omkring 130 personer med tanke på matåtgången - eller också var alla väldigt hungriga idag 


2016-09-21
En 2001 ,C5a som vi börjat demontera för kaminstalltion, nya fjädrar, MSD insug 90mm spjäll mm. Mer bilder kommer i veckan.
2016-09-19
En 2006 Z06 som vi installerat ett Johnny O'Connel Stage 2 coiloverkit på
2016-09-19
En C5a klar som fått Johnny O'Connel kit installerat, den hade aktiva dämpare tidigare som vi avaktiverat i bilen.
2016-09-17
Ytterligare en C7a med PFADT Headers klar.
2016-09-14
En lite speciell 2006 Z06a, den har ägts av förra amerikanska utrikesministern och sen hamnat hos en samlare i USA, såldes sen till en samlare i sverige där den bara stått - bilen har 1000mil på mätaren
Vi har gjort storservice, bytt samtliga vätskor i bilen.
2016-09-08
2001 Z06 som fått ny kam och fjädrar nästan klar.
2016-09-07
Luftfilter från en C5a 2001 som gått 10000mil .. man kan undra om filtret suttit i sen bilen var ny
2016-09-02
Mappning av en 2012 Bumblebee Camaro med Edelbrock kompressor
2016-09-01
En Centerforce Dyad koppling som ska i en ZR1a - överlägset bästa kopplingen som finns till C5/C6/C7
2016-08-31
En 2001 Z06a som jag byggde för 10-11 år sedan, Hi-Tech på den tiden
AFR225 toppar, Yella-Terra rullvippor, LG G51XE kam, FAST insug och LG 90mm spjäll + diverse annat. Inne nu för en lite modernare kam. Nu åker det i en Lingenfelter GT11 samt bättre ventilfjädrar.
2016-08-29
Fix av rocking-seat problemet på en C5a, både förarsidan och passagerarsidan fixad
2016-08-25
Dynokörning med en 2009 Z06 med ett Lingenfelter 710hk kit, Lingenfelter håller vad de lovar som vanligt
2016-08-24
2007an med Edelbrock kompressor i princip klar, D3 intercoolerkitet på plats. D3 intercooler kitet är det överlägset bästa intercooler kitet till ZR1an, på denna vanliga C6a har vi anpassat det till Edelbrock kompressorn/LS2 maskinen
2016-08-20
På Gelleråsen i 'King of the woods' tävlingen tog Benny Persson en 3e plats på en personbästa tid på 1:11,58
Ett stort grattis till Benny för 3e platsen i den hårda konkurrensen !!
2016-08-19
2007a med Edelbrock kompressor
2016-08-19
En 2007a med LSx/LS3 och A&A kompressorkit klar
2016-08-18
Ibland skruvas det på andra bilar, självklart med LS motor
2016-08-17
3:73 diff och nya drivaxlar påväg i en 2002 Z06a, absolut bästa utväxlingen för båda C5an och C6an.
2016-08-02
En av många många topprenoveringar på LS7or denna sommar, iordninggjorda och uppdaterade toppar på väg i.
2016-08-02
2009 C6 med GT11 kam, PFADT headers och Halltech insug på dynon. 382hk på bakhjulen med automatlåda ... lite slir i drivlinan, tappade ca 400rpm mellan motor och bakhjul. Med GT11 brukar de annars ligga omkring 410hk på denna dyno.
2016-08-01
Vi håller inte bara på med Corvette, det blir en hel del Camaro och Cadillac också
Denna är en Cadillac med originalmonterad kompressor som ska masseras lite. Vi installerar ett Lingenfelter kompressoruppgraderingskit i denna.
2016-07-30
Montering av 3:73 diff, PFADT diff-fäste, PFADT SKF hjullager, koppling och ny slavcylinder i en Z06a.
2016-07-27
Ett par nya 3:73 diffar som ska i 2002 Z06 och en 2001 Z06
2016-07-26
Montering av racestolar på originalundereden till en C6a.
2016-07-26
Ytterligare en uppsättning PFADT Headers på plats
2016-07-16
Tyvärr inte mycket tid att ta bilder och uppdatera här, dygnet har för få timmar
Det har varit väldigt hektiskt med allt från oljeservice till att bygga om till banbilar, kompressorinstallationer och allt det vanliga ... nedan är lite av det vi gjort senaste månaden.
2016-07-12
En 2015 Z06 som vi installerat PFADT Headers och Momentum insug på, mappningsdax
2016-07-10
En kolfiberkardan jag installerade för fem år sedan i en banbil som gett upp, infästningen mellan kolfiber och ändstycket har släppt. Den höll många år av hård användning med 650+hk på bakhjulen i denna bil. Går tyvärr inte att reparera enligt tillverkaren, det är en speciell värme/epoxi/krympning av kolfibern som görs mot aluminumen.
2016-07-08/09
Timeattak på Mantorp, många Corvetter som vanligt varav två vi har hand om. Benny i den gröna C5an fick en 5e plats igen.
2016-07-07
Ytterligare en 2005a med trasig solenoid i växelföraren. Väldigt vanligt fel, tyvärr får man byta ut hela växelföraren.
2016-07-03
Vi hyrde PBZ:as Rototest för att få veta hur mycket en av våra banbilar lämnade. Vi har mappat bilen på bana så vi var nyfikna på vad den skulle prestera på dynon .... vi blev inte besvikna, 878hk/1085Nm på bakhjulen

2016-06-23/26
Ombyggnad av en C6a till banbil. Kam, FAST102, 102 spjäll, PFADT Headers, Momentum Insug, PFADT Stage III chassipaket, PFADT motor och diffästen. Vi ordnade kylningen förra året med en aluminumkylare och rejäl kylning av automatlådan ... han har kört 51 varv på Mantorp som mest utan värmeproblem
2016-06-28
En kund som var och körde trackday på Mantorp och fick reduced engine power. Han kunde inte hitta felet så han körde med reduced engine power hela vägen upp till stockholm .. ni som haft det vet hur fort bilen går då
Felet hittades snabbt, den som installerat insuget på bilen hade använt tejp vid anslutningen till luftkanalen .... som lossnat och satt sig mellan spjällblad och spjällhus.
2016-06-15
Ytterligare en C7 Z06 inne, denna gång en 2016 med manuell låda. Det blev vårt standardpaket som vi installerat på några stycken Z06or tidigare med AFE luftintag, PFADT headers, PFADT sänkningskit och diverse värmeisolering + Mini-tune.
2016-06-13
En 2008 manuell inne för lite massage, luftintag, headers, GT12 kam. Lämnade 436hk på bakhjulen på vår dyno (ca 480hk på en Rototest)
Denna uppsättning med antingen en GT11 (412hk) eller GT12(436hk) är väldigt populära och vi har byggt många nu.
2016-06-11
Allt klar med C7an nu, provkörd och klar för inkörning- 70-80 mil inkörning sen upp på dynon
2016-06-09
Nu är LT1 maskinen klar, och vi började montera i den i bilen idag, gör allt klart imorgon
Vass kam, Katech AFM delete, MSD insug, smidda kolvar med 10.5 kompression + en del andra godsaker .... nu blir det mer laddtryck 

2016-06-08
En dag på jobbet .... så här har det varit den senaste månaden, 7 dagar i veckan, jag klagar inte
Mycket arbete vilket tyvärr betyder mindre tid att uppdatera här.
2016-06-03
Timeattak på Kinnekulle 3-6 juni, totalt 6 CCS bilar på plats. Det blev 5e plats i Unlimited och i Pro klasssen för våra bilar denna gång, grattis Johnny och Benny, de andra CCS bilarna som gick till final kammade hem en 3e plats och 6e plats i Pro Street.
Vårt tillhåll under helgen
2016-06-02
Mappning av en Kompressor matad Camaro
2016-06-01
Det blir lite Mustang mek också ibland
2016-05-30
2013 ZR1a inne för mappning
2016-05-28
Knutstorp - TimeAttak serien där två av våra bilar kör. Vi hade en perfekt dag med sol men inte för varmt och bra racing som gav mersmak. Vi vann i Unlimited klassen - Johnny med hans grymma svarta Corvette och placerade oss på en 3e plats i Pro klassen - Benny med sin illgröna C5a. Grattis till er båda !!
2016-05-27
Dubbeljobb, två 2010 GrandSport inne, PFADT headers, Momentum insug och Mini-Tune i båda.
2016-05-26
Motorn urlyft från C7an, nu ska allt godis monteras i
2016-05-25
En kompressormatad 2014 Z51 inne som ska få kam, ventilfjädrar, smidda kolvar, MSD insug mm installerat. Idag började vi demonteringsarbetet för att ta ur maskinen från bilen.
2016-05-23
En -08 Z06 med fläktproblem inne. Fläkten fungerar lite slumpmässigt .... visade sig att det kommit fukt i kontakten till styrenheten med dålig kontakt som följd, dålig kontakt och hög ström ger värme så jordkontakten hade bränts sönder och plasten smält, det var ännu värre i andra halvan av kontakten.
2016-05-21
2015 C7 Z06 inne för lite småjobb .. mattor fram och bak, rökfärgade sidomarkeringar fram och bak + rökfärgade reflexer bak. Värmeisolering vid oljekylaren närmast headersen och oljerör nära headersen.
2016-05-20
En C7a Z51 cab inne - PFADT headers med Mini-Tune
2016-05-18
En lila C5a -99 inne för byte av koppling, en grå C5a inne för byte av damper(klassiskt fel med vobblande damper). En gul C6 Z06 -08 med felaktiga ventilstyrningar inne för åtgärd. Ytterligare en grå C5a -97 inne för felsökning för felkoder på PCM:en, ägaren hade haft bilen hos tre i Corvettekretsar kända verkstäder tidigare som bytt mängder med prylar men felet kvarstod .... hade kostat honom ca 30000kr hos de andra - några timmar senare var det verkliga felet lokaliserat av oss och åtgärdat
2016-05-17
Fullt med bilar varje dag de senaste veckorna
2016-05-17
En C7 2016 Z06a inne för service
2016-05-13
Mappning av en C6a med insug, PFADT headers och avgassystem
2016-05-10
Nu är inkörningsmilen avklarade, med 80 nya mil på mätaren var det dags för dynokörning/mappning idag
Det sitter alltså en 480hk LS3a i denna 2001 C5a automat, det är detsamma som en standard LS3 med en GM HotCam. Bilder finns lite längre ner i denna tråd.
Den lämnade 382hk på bakhjulen på vår DynoDynamics dyno, det är ca 420hk på en Rototest dyno. Jämfört med en 2012 Grand Sport automat och en 2009 C6a automat som vi satt GM Hotcam i så ligger bilarna inom 3hk från varandra( alla tre har headers och luftintag)
2016-05-10
Mini-Tune av en Camaro 2010 med kompressorkit, ska upp på dynon nästa vecka. För de som inte sett det så gör vi mycket jobb även på Camaro, allt från service till motorbyte
2016-05-09
Headers montering på gång, kunden hade med sig headers som vi monterade och gjorde en Mini-Tune
2016-05-05
En av många oljeservicar, det märks att säsongens stora startdag är 1 Maj, vi haft fullt med service första veckan. Denna är en 2014 Stingray - US import
2016-05-04
Timeattak premiär för 2016 på Gelleråsen. Media/test and tune dag dvs ingen tävling idag utan avsett för media(Viasat Motor) och att alla kan testa sina bilar efter vinteruppehållet.
Avlastning av en av våra bilar, gröna C5an var självklart också på plats.
Drive by för media fotografering
2016-05-02
Den färdiga kolfiberfronten gjord på formen nedan, klar 2 dagar innan första race
2016-04-29
Ventiltätningar från en -02 Z06 jämförda med nya tätningar. Denna bil klarade inte besiktningen, hade HC på ca 250, godkänt är 100. Ventiltätningarna var helt utslitna efter 9000 mil. Kunden åkte direkt efter bytet till besiktningen och den gick igenom utan några bekymmer (30 i HC och den har en ganska vass kam)
2016-04-29
Nyrenoverade LS7 toppar på väg i en -08 Z06. Fortfarande många bilar med felaktiga ventilstyrningar, förr eller senare kommer alla Z06 06-13 och ZR1 09-13 behöva renoveras pga GM's produktionsmisstag.
2016-04-27
Mycket Stoptech skivor nu till C6 och C7, denna uppsättning är ersättningskransar till en C6 Z06
2016-04-25
En av våra banbilar klar för säsongen, snabbare än förra året ... någon utmanare på klubbmästerskapet ?
2016-04-20
Prototypen för throttel-blippern jag tagit fram för en banbil med sekventiell låda. En throttel-blipper är något som kan jämföras med att ge gaspedalen en liten kick just vid nedväxling vilket är ett måste med en sekventiell låda.
Jag kommer också göra en version av denna för att kunna använda de nyare gasspjällen som kom -08, dels original men också NickWillams 102mm som är baserat på originalspjällets elektronik. Alltför många har lärt sig att de inte fungerar i en C5a utan du får Reduced Engine power lite slumpmässigt.
2016-04-20
Nygenomgången LS9a som ska i en banbil nu i helgen, uppriggad för att linjera upp hela remdrivningen med laser.
2016-04-20
Lite bilder med headersen på plats i Z06an
2016-04-19
2015 Z06a som ska få luftintag, PFADT headers och sänkningskit + en mini-tune
2016-04-18
Första provkörning av Geartronics paddle shift med MTI Sequential transmission i en -07 Z06
Tror vi är först i världen med en egenutvecklad throttle blipper för elektroniskt(drive by wire) spjäll
Vi har ett par dagars jobb till med att justera in allt, banpremiär 4 maj.
2016-04-15
Det har varit den vanliga rushen med oljeservice de senaste 2 veckorna, här är en av de som gjort vårservice - en GrandSport 2011
2016-04-13
1998 C5a med trasig styrrack, ordentligt glapp vilket inte är så vanligt
2016-04-12
Ytterligare en C5a med trasig damper, de släpper i gummit. Första tecknet brukar vara gnisslande rem. Denna har släppt rejält och vandrat ut ca 15mm och tagit i styrracken.
97-04 C5 och 05 C6 är de värst drabbade men vi har även haft ett par -09
2016-04-04
2012 ZR1a PFADT Headers och Lingenfelter 680hk kit mappad idag och vi fick ut som Lingenfelter säger med 700Nm i vrid. Körde också en Grand Sport 2013 med PFADT Headers och Halltech insug på dynon .... körigt idag
Längst in ser ni en 2007 Z06 som ska få en ny växellåda, PFADT motor och diff-fästen.
2016-04-03
I fredags fick vi till sist fick vi hem de adapterkablar vi saknade så nu kunde vi starta upp 2001an med 480hk LS3 maskin
2016-04-01
MSD insug till en LT1 2015 som ska i tillsammans med en kompressorkam, smidda kolvar mm
2016-03-25
Kan du gissa vad det är ?
.... det är oljesprutmunstycken till en LS9 men det här är en specialversion för LS9 med långt slag. Ska klara 4" slag utan att göra något extra, vi kör 4.125" så det blir lite massage av kolvarna för att det ska cleara.
2016-03-21
Formarna avlyfta från originalet, nu blir det finjusteringar så vi kan lämna till de som ska göra kolfibern. Totalvikten för den integrerade fronten/huven kommer bli 4-5kg
2016-03-18
Gjutformar på väg att bli klara för en integrerad front/huv och en baklucka till en banbil. På formarna ska sedan göras front/huv och baklucka i kolfiber.
2013-03-16
Gammalt och nytt LS1 - LS3
2016-03-11
Ny 480hk LS3 som ska i en C5a cabbe. Vi ska även renovera/förstärka automatlådan så den klarar den högre effekten. Det har blivit många konverterade C5or nu
de flesta med std 436hk maskinen men några stycken har fått 480hk versionen.
Lådan är redan urplockad, nu ska motorn ur
2016-03-01
Hektisk Februari månad i år, arbetat med två racebilar, installerat methanolsystem i en kompressormatad C5a, renoverat en automatlåda i en C5a mm mm.
Idag kom 4 pall med prylar från PFADT ... headers, Johnny O'Connel chassipaket mm. Det jag tog hem extra är redan sålt men mer är på väg hem.
2016-02-05
Vi tog oss tid att ta en liten video på ZR1 cabben idag
2016-02-03
Allt klart i 2007 cabben med ZR1 maskin
Allt på plats, intercoolern lite skadad som kom från den krockade 2012an men den är tät. Det är ingen standard intercooler utan den har D3 intercoolersystemet.
ZR1 huv och allt på plats. Mappen är anpassad för nya maskinen och den är provstartad. Allt fungerar utmärkt
2016-01-29
En 2007 cab som vi ska installera en ZR1 maskin från en 2012a i. Vi monterade en 454' maskin med torrsump i denna bil för några år sedan så den är redan konverterad till torrsump dock ska vi byta torrsumptanken till den större 2012 versionen.
Maskinen på väg ur
Allt överblivet skrot som inte behövs längre
ZR1 maskinen med alla tillbehör från 2012an
Maskinen i, mycket jobb kvar med intercooler, kablage, slangar etc
2016-01-22
En av banbilarna vi jobbat med i vinter. Kör Timeattak i unlimited klassen. Vi har plockat ner den i småbitar under vintern för genomgång och åtgärd av det som behövt fixas.
Maskinen åker i - 454' ca 650hk på bakhjulen på dynon
Allt i, klart för provstart. Nu har vi bara jobbet med att göra en ny flipfront och diffuser bak kvar.
Startup video, skönsång


--- Vi uppdaterar löpande i mån av tid, nyast högst upp ---
2016-11-26
Nu stänger vi verkstan för vintern, verkstan är stängd från 26/11-1/3. Webbutiken har öppet som vanligt och vi har folk som skickar ut alla beställningar.
Vi har öppet på telefon m-t 10:00-14:00 och vi är alltid nåbara på email [email protected]
Skulle det vara svårt att nå oss på telefon så skicka sms eller email så återkommer vi så snabbt vi kan. Tyvärr är telefonförbindelserna inte så bra där vi befinner oss.
2016-11-18
2009 Z06a vi arbetat med ett tag klar, nyrenoverade toppar, kam, MSD insug, NickWilliams 102mm spjäll, vår oljekylare, aluminumkylare samt PFADT motor och diff-fästen
2016-11-12
Vår oljekylare som ska i en Z06a, dubbla tjockleken och fyra gånger så många kylfenor ger väldigt bra kylning.
2016-10-27
Undrar hur han kom hit ... beläggen totalslut fram på båda sidorna - metall mot metall, han sa att det gnisslade mycket från bromsarna
2016-10-25
Nytätat oljetråg i en 1999 C5a, vi bytte även damper och packbox fram på maskinen och bytte styrservorack.
2016-10-25
En 06 vänster tankmodul med en Aeromotive Eliminator pump (1850hk) klar. Sitter nu monterad i vår gröna banbil tillsammans med en 06 högertank och överföringsrör - klar för nästa säsong
2016-10-24
Vi gör en hel del lackjobb, här en Z06 front som är tillbaks från lack efter en grävlingskrock
2016-10-24
En väldigt fin 16 Z06a inne för lite massage
2016-10-20
Byte av koppling och packbox bak på maskin pågår i en 08a Z06
2016-10-14
En 6-växlad automat till en 07a tillbaks från renovering och förstärkning till en av kompressorbilarna vi håller på med
2016-10-12
LS7 topparna tillbaks från renovering - korrekt renoverade !!. Se upp för alla fuskare där ute ... de finns de som rillar styrningarna eller bara byter ventiler ... med rillning ökar oljeförbrukningen markant och problemet är tillbaks väldigt fort, bara byta ventiler så är problemet tillbaks efter 500-1000mil och de byter inte ens ventilfjädrarna som har trasiga ändar
2016-10-07
Jobbkö
2016-10-06
Ytterligare två Z06or inne för topprenovering, tappat räkningen på hur många det varit i år ...
Här kan ni se hur det ser ut, behövs inga avancerade mätverktyg för att konstatera att det är utanför specifikation(0,093mm)
2016-10-04
Dynokörning av en C5a automat vi satt en GT11 kam och MSD insug i, slutresultatet blev 358hk på bakhjulen(det är 394hk på en rototest dyno) vilket är bra med tanke på att en helt original har omkring 240-245 på denna dyno
2016-09-29
Ibland undrar man vilka som mekar med bilen .... på den här bilen hade någon lyckats vända beläggen upp och ner vilket resulterade i att de stack utanför kanten på skivan men bara på ena sidan av bilen
2016-09-28
Aluminumkylare på väg i en 07a med Edelbrock kompressor som vi tidigare satt ett D3 intercoolerkit i.
2016-09-27
LMR vevhus ventilationskit som ska i en C7a med kompressor. Det är mycket problem med vevhusventilationen i C7 som man sätter kompressor på, det bygger mycket tryck i vevhuset till skillnad från förra generationens motorer vilket gör att man trycker ut olja via packboxar och in i insuget. LMRs lösning är den absolut bästa på marknaden idag.
2016-09-24
Vår årliga höstträff! Tack allesammans som kom och gjorde det till en fin avslutning på säsongen. Vår träff växer varje år vilket vi kan se på hur mycket fika och mat som går åt. Vi hade gjort nästan dubbelt så mycket som förra året och det var i princip slut
2016-09-21
En 2001 ,C5a som vi börjat demontera för kaminstalltion, nya fjädrar, MSD insug 90mm spjäll mm. Mer bilder kommer i veckan.
2016-09-19
En 2006 Z06 som vi installerat ett Johnny O'Connel Stage 2 coiloverkit på
2016-09-19
En C5a klar som fått Johnny O'Connel kit installerat, den hade aktiva dämpare tidigare som vi avaktiverat i bilen.
2016-09-17
Ytterligare en C7a med PFADT Headers klar.
2016-09-14
En lite speciell 2006 Z06a, den har ägts av förra amerikanska utrikesministern och sen hamnat hos en samlare i USA, såldes sen till en samlare i sverige där den bara stått - bilen har 1000mil på mätaren
2016-09-08
2001 Z06 som fått ny kam och fjädrar nästan klar.
2016-09-07
Luftfilter från en C5a 2001 som gått 10000mil .. man kan undra om filtret suttit i sen bilen var ny
2016-09-02
Mappning av en 2012 Bumblebee Camaro med Edelbrock kompressor
2016-09-01
En Centerforce Dyad koppling som ska i en ZR1a - överlägset bästa kopplingen som finns till C5/C6/C7
2016-08-31
En 2001 Z06a som jag byggde för 10-11 år sedan, Hi-Tech på den tiden
2016-08-29
Fix av rocking-seat problemet på en C5a, både förarsidan och passagerarsidan fixad
2016-08-25
Dynokörning med en 2009 Z06 med ett Lingenfelter 710hk kit, Lingenfelter håller vad de lovar som vanligt
2016-08-24
2007an med Edelbrock kompressor i princip klar, D3 intercoolerkitet på plats. D3 intercooler kitet är det överlägset bästa intercooler kitet till ZR1an, på denna vanliga C6a har vi anpassat det till Edelbrock kompressorn/LS2 maskinen
2016-08-20
På Gelleråsen i 'King of the woods' tävlingen tog Benny Persson en 3e plats på en personbästa tid på 1:11,58
Ett stort grattis till Benny för 3e platsen i den hårda konkurrensen !!
2016-08-19
2007a med Edelbrock kompressor
2016-08-19
En 2007a med LSx/LS3 och A&A kompressorkit klar
2016-08-18
Ibland skruvas det på andra bilar, självklart med LS motor
2016-08-17
3:73 diff och nya drivaxlar påväg i en 2002 Z06a, absolut bästa utväxlingen för båda C5an och C6an.
2016-08-02
En av många många topprenoveringar på LS7or denna sommar, iordninggjorda och uppdaterade toppar på väg i.
2016-08-02
2009 C6 med GT11 kam, PFADT headers och Halltech insug på dynon. 382hk på bakhjulen med automatlåda ... lite slir i drivlinan, tappade ca 400rpm mellan motor och bakhjul. Med GT11 brukar de annars ligga omkring 410hk på denna dyno.
2016-08-01
Vi håller inte bara på med Corvette, det blir en hel del Camaro och Cadillac också
Denna är en Cadillac med originalmonterad kompressor som ska masseras lite. Vi installerar ett Lingenfelter kompressoruppgraderingskit i denna.
2016-07-30
Montering av 3:73 diff, PFADT diff-fäste, PFADT SKF hjullager, koppling och ny slavcylinder i en Z06a.
2016-07-27
Ett par nya 3:73 diffar som ska i 2002 Z06 och en 2001 Z06
2016-07-26
Montering av racestolar på originalundereden till en C6a.
2016-07-26
Ytterligare en uppsättning PFADT Headers på plats
2016-07-16
Tyvärr inte mycket tid att ta bilder och uppdatera här, dygnet har för få timmar
Det har varit väldigt hektiskt med allt från oljeservice till att bygga om till banbilar, kompressorinstallationer och allt det vanliga ... nedan är lite av det vi gjort senaste månaden.
2016-07-12
En 2015 Z06 som vi installerat PFADT Headers och Momentum insug på, mappningsdax
2016-07-10
En kolfiberkardan jag installerade för fem år sedan i en banbil som gett upp, infästningen mellan kolfiber och ändstycket har släppt. Den höll många år av hård användning med 650+hk på bakhjulen i denna bil. Går tyvärr inte att reparera enligt tillverkaren, det är en speciell värme/epoxi/krympning av kolfibern som görs mot aluminumen.
2016-07-08/09
Timeattak på Mantorp, många Corvetter som vanligt varav två vi har hand om. Benny i den gröna C5an fick en 5e plats igen.
2016-07-07
Ytterligare en 2005a med trasig solenoid i växelföraren. Väldigt vanligt fel, tyvärr får man byta ut hela växelföraren.
2016-07-03
Vi hyrde PBZ:as Rototest för att få veta hur mycket en av våra banbilar lämnade. Vi har mappat bilen på bana så vi var nyfikna på vad den skulle prestera på dynon .... vi blev inte besvikna, 878hk/1085Nm på bakhjulen
2016-06-23/26
Ombyggnad av en C6a till banbil. Kam, FAST102, 102 spjäll, PFADT Headers, Momentum Insug, PFADT Stage III chassipaket, PFADT motor och diffästen. Vi ordnade kylningen förra året med en aluminumkylare och rejäl kylning av automatlådan ... han har kört 51 varv på Mantorp som mest utan värmeproblem
2016-06-28
En kund som var och körde trackday på Mantorp och fick reduced engine power. Han kunde inte hitta felet så han körde med reduced engine power hela vägen upp till stockholm .. ni som haft det vet hur fort bilen går då
Felet hittades snabbt, den som installerat insuget på bilen hade använt tejp vid anslutningen till luftkanalen .... som lossnat och satt sig mellan spjällblad och spjällhus.
2016-06-15
Ytterligare en C7 Z06 inne, denna gång en 2016 med manuell låda. Det blev vårt standardpaket som vi installerat på några stycken Z06or tidigare med AFE luftintag, PFADT headers, PFADT sänkningskit och diverse värmeisolering + Mini-tune.
2016-06-13
En 2008 manuell inne för lite massage, luftintag, headers, GT12 kam. Lämnade 436hk på bakhjulen på vår dyno (ca 480hk på en Rototest)
2016-06-11
Allt klar med C7an nu, provkörd och klar för inkörning- 70-80 mil inkörning sen upp på dynon
2016-06-09
Nu är LT1 maskinen klar, och vi började montera i den i bilen idag, gör allt klart imorgon
2016-06-08
En dag på jobbet .... så här har det varit den senaste månaden, 7 dagar i veckan, jag klagar inte
2016-06-03
Timeattak på Kinnekulle 3-6 juni, totalt 6 CCS bilar på plats. Det blev 5e plats i Unlimited och i Pro klasssen för våra bilar denna gång, grattis Johnny och Benny, de andra CCS bilarna som gick till final kammade hem en 3e plats och 6e plats i Pro Street.
Vårt tillhåll under helgen
2016-06-02
Mappning av en Kompressor matad Camaro
2016-06-01
Det blir lite Mustang mek också ibland
2016-05-30
2013 ZR1a inne för mappning
2016-05-28
Knutstorp - TimeAttak serien där två av våra bilar kör. Vi hade en perfekt dag med sol men inte för varmt och bra racing som gav mersmak. Vi vann i Unlimited klassen - Johnny med hans grymma svarta Corvette och placerade oss på en 3e plats i Pro klassen - Benny med sin illgröna C5a. Grattis till er båda !!
2016-05-27
Dubbeljobb, två 2010 GrandSport inne, PFADT headers, Momentum insug och Mini-Tune i båda.
2016-05-26
Motorn urlyft från C7an, nu ska allt godis monteras i
2016-05-25
En kompressormatad 2014 Z51 inne som ska få kam, ventilfjädrar, smidda kolvar, MSD insug mm installerat. Idag började vi demonteringsarbetet för att ta ur maskinen från bilen.
2016-05-23
En -08 Z06 med fläktproblem inne. Fläkten fungerar lite slumpmässigt .... visade sig att det kommit fukt i kontakten till styrenheten med dålig kontakt som följd, dålig kontakt och hög ström ger värme så jordkontakten hade bränts sönder och plasten smält, det var ännu värre i andra halvan av kontakten.
2016-05-21
2015 C7 Z06 inne för lite småjobb .. mattor fram och bak, rökfärgade sidomarkeringar fram och bak + rökfärgade reflexer bak. Värmeisolering vid oljekylaren närmast headersen och oljerör nära headersen.
2016-05-20
En C7a Z51 cab inne - PFADT headers med Mini-Tune
2016-05-18
En lila C5a -99 inne för byte av koppling, en grå C5a inne för byte av damper(klassiskt fel med vobblande damper). En gul C6 Z06 -08 med felaktiga ventilstyrningar inne för åtgärd. Ytterligare en grå C5a -97 inne för felsökning för felkoder på PCM:en, ägaren hade haft bilen hos tre i Corvettekretsar kända verkstäder tidigare som bytt mängder med prylar men felet kvarstod .... hade kostat honom ca 30000kr hos de andra - några timmar senare var det verkliga felet lokaliserat av oss och åtgärdat
2016-05-17
Fullt med bilar varje dag de senaste veckorna
2016-05-17
En C7 2016 Z06a inne för service
2016-05-13
Mappning av en C6a med insug, PFADT headers och avgassystem
2016-05-10
Nu är inkörningsmilen avklarade, med 80 nya mil på mätaren var det dags för dynokörning/mappning idag

Det sitter alltså en 480hk LS3a i denna 2001 C5a automat, det är detsamma som en standard LS3 med en GM HotCam. Bilder finns lite längre ner i denna tråd.
Den lämnade 382hk på bakhjulen på vår DynoDynamics dyno, det är ca 420hk på en Rototest dyno. Jämfört med en 2012 Grand Sport automat och en 2009 C6a automat som vi satt GM Hotcam i så ligger bilarna inom 3hk från varandra( alla tre har headers och luftintag)

2016-05-10
Mini-Tune av en Camaro 2010 med kompressorkit, ska upp på dynon nästa vecka. För de som inte sett det så gör vi mycket jobb även på Camaro, allt från service till motorbyte
2016-05-09
Headers montering på gång, kunden hade med sig headers som vi monterade och gjorde en Mini-Tune
2016-05-05
En av många oljeservicar, det märks att säsongens stora startdag är 1 Maj, vi haft fullt med service första veckan. Denna är en 2014 Stingray - US import
2016-05-04
Timeattak premiär för 2016 på Gelleråsen. Media/test and tune dag dvs ingen tävling idag utan avsett för media(Viasat Motor) och att alla kan testa sina bilar efter vinteruppehållet.
Avlastning av en av våra bilar, gröna C5an var självklart också på plats.
Drive by för media fotografering
2016-05-02
Den färdiga kolfiberfronten gjord på formen nedan, klar 2 dagar innan första race
2016-04-29
Ventiltätningar från en -02 Z06 jämförda med nya tätningar. Denna bil klarade inte besiktningen, hade HC på ca 250, godkänt är 100. Ventiltätningarna var helt utslitna efter 9000 mil. Kunden åkte direkt efter bytet till besiktningen och den gick igenom utan några bekymmer (30 i HC och den har en ganska vass kam)
2016-04-29
Nyrenoverade LS7 toppar på väg i en -08 Z06. Fortfarande många bilar med felaktiga ventilstyrningar, förr eller senare kommer alla Z06 06-13 och ZR1 09-13 behöva renoveras pga GM's produktionsmisstag.
2016-04-27
Mycket Stoptech skivor nu till C6 och C7, denna uppsättning är ersättningskransar till en C6 Z06
2016-04-25
En av våra banbilar klar för säsongen, snabbare än förra året ... någon utmanare på klubbmästerskapet ?
2016-04-20
Prototypen för throttel-blippern jag tagit fram för en banbil med sekventiell låda. En throttel-blipper är något som kan jämföras med att ge gaspedalen en liten kick just vid nedväxling vilket är ett måste med en sekventiell låda.
Jag kommer också göra en version av denna för att kunna använda de nyare gasspjällen som kom -08, dels original men också NickWillams 102mm som är baserat på originalspjällets elektronik. Alltför många har lärt sig att de inte fungerar i en C5a utan du får Reduced Engine power lite slumpmässigt.
2016-04-20
Nygenomgången LS9a som ska i en banbil nu i helgen, uppriggad för att linjera upp hela remdrivningen med laser.
2016-04-20
Lite bilder med headersen på plats i Z06an
2016-04-19
2015 Z06a som ska få luftintag, PFADT headers och sänkningskit + en mini-tune
2016-04-18
Första provkörning av Geartronics paddle shift med MTI Sequential transmission i en -07 Z06
Tror vi är först i världen med en egenutvecklad throttle blipper för elektroniskt(drive by wire) spjäll
2016-04-15
Det har varit den vanliga rushen med oljeservice de senaste 2 veckorna, här är en av de som gjort vårservice - en GrandSport 2011
2016-04-13
1998 C5a med trasig styrrack, ordentligt glapp vilket inte är så vanligt
2016-04-12
Ytterligare en C5a med trasig damper, de släpper i gummit. Första tecknet brukar vara gnisslande rem. Denna har släppt rejält och vandrat ut ca 15mm och tagit i styrracken.
97-04 C5 och 05 C6 är de värst drabbade men vi har även haft ett par -09
2016-04-04
2012 ZR1a PFADT Headers och Lingenfelter 680hk kit mappad idag och vi fick ut som Lingenfelter säger med 700Nm i vrid. Körde också en Grand Sport 2013 med PFADT Headers och Halltech insug på dynon .... körigt idag
Längst in ser ni en 2007 Z06 som ska få en ny växellåda, PFADT motor och diff-fästen.
2016-04-03
I fredags fick vi till sist fick vi hem de adapterkablar vi saknade så nu kunde vi starta upp 2001an med 480hk LS3 maskin
2016-04-01
MSD insug till en LT1 2015 som ska i tillsammans med en kompressorkam, smidda kolvar mm
2016-03-25
Kan du gissa vad det är ?
2016-03-21
Formarna avlyfta från originalet, nu blir det finjusteringar så vi kan lämna till de som ska göra kolfibern. Totalvikten för den integrerade fronten/huven kommer bli 4-5kg
2016-03-18
Gjutformar på väg att bli klara för en integrerad front/huv och en baklucka till en banbil. På formarna ska sedan göras front/huv och baklucka i kolfiber.
2013-03-16
Gammalt och nytt LS1 - LS3
2016-03-11
Ny 480hk LS3 som ska i en C5a cabbe. Vi ska även renovera/förstärka automatlådan så den klarar den högre effekten. Det har blivit många konverterade C5or nu
Lådan är redan urplockad, nu ska motorn ur
2016-03-01
Hektisk Februari månad i år, arbetat med två racebilar, installerat methanolsystem i en kompressormatad C5a, renoverat en automatlåda i en C5a mm mm.
Idag kom 4 pall med prylar från PFADT ... headers, Johnny O'Connel chassipaket mm. Det jag tog hem extra är redan sålt men mer är på väg hem.
2016-02-05
Vi tog oss tid att ta en liten video på ZR1 cabben idag
2016-02-03
Allt klart i 2007 cabben med ZR1 maskin
Allt på plats, intercoolern lite skadad som kom från den krockade 2012an men den är tät. Det är ingen standard intercooler utan den har D3 intercoolersystemet.
ZR1 huv och allt på plats. Mappen är anpassad för nya maskinen och den är provstartad. Allt fungerar utmärkt
2016-01-29
En 2007 cab som vi ska installera en ZR1 maskin från en 2012a i. Vi monterade en 454' maskin med torrsump i denna bil för några år sedan så den är redan konverterad till torrsump dock ska vi byta torrsumptanken till den större 2012 versionen.
Maskinen på väg ur
Allt överblivet skrot som inte behövs längre
ZR1 maskinen med alla tillbehör från 2012an
Maskinen i, mycket jobb kvar med intercooler, kablage, slangar etc
2016-01-22
En av banbilarna vi jobbat med i vinter. Kör Timeattak i unlimited klassen. Vi har plockat ner den i småbitar under vintern för genomgång och åtgärd av det som behövt fixas.
Maskinen åker i - 454' ca 650hk på bakhjulen på dynon
Allt i, klart för provstart. Nu har vi bara jobbet med att göra en ny flipfront och diffuser bak kvar.
Startup video, skönsång
Last edited: