2018 -.. Aktuellt - Uppdateras löpande (OBS - tar tid att ladda om du har långsamt internet)

Status
Not open for further replies.

Admin

Administrator
Staff member
#1
2018 ... ett nytt spännande Corvetteår, vi är liksom 2014, 2015, 2016 och 2017 samarbetspartner med Clubcorvette !

Ett litet urval med bilder och kommentarer kring det som händer på AK-Racing, vi tar kort och kommenterar i mån av tid :)

Klicka på bilderna för att se dem i full upplösning. Se de andra trådarna för tidigare år !

Om du har ett långsamt internet kan det ta en stund att ladda denna sida eftersom det är mängder med bilder.


2018-11-12
Idag blev topparna till 2010 ZR1an klara så de åker i idag. Utöver allt det vanliga som byts ut så fick vi byta tre insugsventiler i toppen på passagerarsidan. Följande är det som ingår vid renovering av LS7 och LS9 toppar:

- Byte alla styrningar för insugsventiler med inlinjering
- Byte alla styrningar för avgasventiler med inlinjering
- Åtgärd alla ventilsäten
- Touchplaning
- Nya PSI ventilfjädrar med titan retainers, klarar ,650' lyft med 1.8 vippor
- Nya GM ventiltätningar
- Nya GM avgasventiler
- GM topplocksbultar
- GM MLS topplockspackningar
- GM Vattenpumppackningar
- Transport av toppar till/från maskinbearbetning
- Motorolja 5W30 Dexos1
- Oljefilter GM UPF48R
- Glykol (Dexcool)
- Arbete

- Vid behov byts även de insugventiler som ligger utanför specifikation

- Som tillval byter vi vipparmslagren till CompCam vipparmslager (trunion kit)
- Som tillval planar vi 0,635mm för högre kompression, stötstängerna byts då ut




2018-11-07
Till sist blev det tid att mappa C7 Z06an med Lingenfelterkitet/headers/luftintag. Vår ordinarie dyno var ur funktion så vi körde på en Rototest dyno denna gång och vi fick ut 608hk/840Nm på bakhjulen med en snäll mapp som klarar den skitsoppa som tyvärr alla mackar har nuförtiden :rolleyes: Den blev lite skitig efter färden till/från dynon :) Inte riktigt Corvette väder längre.





2018-11-05
Vi fick hem en stor aluminumkylare och en rejäl intercooler till 2010 ZR1an vi håller på med så det blir lite uppgraderingar samtidigt som topprenoveringen :)




2018-11-01
2010 ZR1a med det vanliga ventilstyrningsproblemet, LS9an 09-13 har bekymmer med styrningarna till insugsventilerna. Denna var rejält nedgången redan efter 3600mil. Den drog rejält med olja och hade skyhöga CO värden på besiktningen. Tyvärr hade han kört länge med problemet så ventilsätena hade blivit ovala :eek:


2018-10-31
Camaro med ett udda kompressorkit som jag aldrig sett förut inne för mappning.


2018-10-28
Z06a med trasig koppling/slavcylinder, nya prylar väntar på att åka i.





2018-10-26
Lingenfelter dampern mm på plats, styrrack och krängningshämmare kvar att återmontera och bilen är klar. Mappning på måndag.



2018-10-25
Idag åkte headersen i C7 Z06an, det är mycket jobb att montera headers på en C7. Imorgon ska Lingenfelters 720hk kit i samt AFE Momentum insuget. Oljeservice blir det alltid vid headersinstallation.



2018-10-24
Sent i oktober och det är helt fullt hos oss - 5 bilar inne just nu, jättekul! Tack för ert förtroende:cool:


2018-10-24
En ny Z06a som ska fixas, AFE Momentum insug, PFADT headers och ett Lingenfelter 720hk kompressoruppgraderingskit samt oljeservice:p



2018-10-23
C7a med krockskador, front ska lackas om och en ny grill ska monteras för den gamla sprack vid kollisionen. Klintberg tar 11200kr + moms för en grill till denna bil :eek: så undvik att köra på något ;)


2018-10-17
En Z06a inne, AFE Momentum insug och PFADT headers ska på samt oljeservice.... det är helt klart den populäraste uppgraderingen av C7an !



2018-10-10
Det blev en sväng till Mantorp över dan tillsammans med Drivers Club för lite tester på banan. Soligt och fint men kallt, inte så optimalt för slicks med andra ord men vi körde 1.19 tider så det får vi vara nöjda med :cool:



2018-10-08
En ny läcker GrandSport inne för service, montering av ett AFE Momentum luftintag och tillverkning av en regskylthållare. Det är helt obegripligt med alla de som åker omkring med en original regskylthållare som blockerar 80% av luftflödet till kylaren, om du fortfarande gör det - fixa det !




2018-10-05
Z06 inne för lite bling, ZR1 stil bakspoiler och sidokjolar i svart



2018-10-01/03/04
2008 Z06 som har problem med hängande gas, remmen går sönder och läckande avgassystem. Diverse att fixa alltså :) Att gasen hängde var det klassiska med ett felaktigt monterat FAST insug, det satt helt löst och läckte dessutom mellan över/underdel. Dampern/remskivan hade separerat i gummit så ytterdelen hade vandrat ut 10mm, det var bara att byta damper samtidigt byts även packboxen. Läckande avgassystem var det ökända LG headers problemet, de läcker alltid överallt, dessutom är de inte i riktig rostfritt för de får ytrost. Vi plockade bort skräpet och monterade PFADT headers istället, vi ersatte också Vararam insuget som satt på med ett AFE Momentum insug. Det avslutades med mappning där den lämnade 483hk på vår dyno (ca 530hk på Rototest), det var 27hk mer än där den blivit mappad förut :p







September - servicemånad :)
Vi har haft helt tjockt med vanliga servicar sen början av september, passa på du med innan säsongen är slut !


2018-09-29
Tack allesammans som kom och gjorde vår höstträff tillsammans med ClubCorvette till årets höjdpunkt !

Redan vid 10:30 var det helt fullt och bilar fick tyvärr parkera ute på gatan och parkeringar runt omkring men det fungerade bra det med. Vädergudarna var med oss med sol hela dagen även om det var svala 11-12 grader. Det hindrade inte att vi hade ca 150 besökare under dagen och som mest var det ca 70 bilar här samtidigt :) En del kom nedcabbat trots det svala vädret , det är sanna entusiaster :cool:

Vi hade planerat maten efter förra årets event och lagt till lite extra men trots det var i princip allt slut strax före två så de som kom sent fick nöja sig med kaffe och Ahlgrens Bilar :D Vi får ta i ännu mer nästa år.

Säsongen är väl i princip slut nu och vi tackar alla för säsongen som varit, vi håller verkstan öppen tom sista oktober och sedan endast webbutik/telefon/email som har öppet hela vintern.

Lite bilder från dagens event,













2019-09-27
Camaro 2015 som ska få PFADT headers och AFE insug




2018-09-21
RPM diffen på plats i 07an, det åkte i PFADT diffästen samtidigt. Vi installerade det suveräna Johnny O'Connel Stage I kitet i denna bil för nått år sen :)



2018-09-20
Nyrenoverade toppar på väg i 2013 GrandSporten


2018-09-17
Ett par LS7 toppar till just urplockade från en 2013 GrandSport 427. Det syns tydligt på ventilerna hur det har läckt. Glappet i styrningen var 0,5-0,7mm på dessa toppar. 0,093 är godkänt .... :oops:


2018-09-14
En diff som kom hem idag, det är en RPM diff Stage 3 3:42 utväxling som ska ersätta en 2:56 diff i en -07 C6a


2018-09-11
En C6a till med vårt LS3 kampaket samt PFADT headers och Momentum insug, 423hk på bakhjulen lämnade denna:cool:








2018-09-06
En C6a som uppgraderats med Z06 bromsar och nya fälgar :)




2018-09-01
Hösten närmar sig och det är snart dags för vår höstträff, vi kör som vanligt sista helgen i september och i år blir det lördag 29 September. Vi hoppas slå förra årets deltagarrekord så vi får be till vädergudarna att vi får lika soligt som förra året :)



2018-08-29
En Z06 08 med Edelbrock kompressorn klar med nyrenoverade toppar.


2018-08-28
En Camaro ZL1 inne för lite tuning


2018-08-24/25/26
Gelleråsen - TimeAttack. Det blev en succeavslutning med våra Callaway bilar på årets sista TimeAttack. Vi tog en 2a och 3e plats under lördagens tävling, under söndagen tog vi en 1a plats och 3e plats :D:D Stort grattis till Robin och Johnny som båda körde personbästa med 1.05 samt 1.06 tid.











2018-08-22
En gammal bekant kom förbi och visade upp sin C7 Z06 med whipple kompressor mm - 1100hk :cool:


2018-08-21
En nyrenoverad LS7 topp som ska i en 2006 Z06


2018-08-20
En upppiffad Z06a - fått en ny kolfiber splitter


2018-08-16
En 2012 GrandSport med missljud i maskin ... visade sig vara det gamla vanliga med dåligt vipparmslager. Nu sitter det riktigt bra lager istället - CompCam's trunion kit.





2018-08-15
En 2008 C6 som inte har något oljetryck, oljepumpen och alla lager fick bytas dvs det var bara att plocka ur maskinen


2018-08-15
Den vanliga kön utanför :)


2018-08-15
En 2008 Z06 som vi monterade en Edelbrockkompressor på för många år sedan, nu dax för det gamla vanliga - renovering av toppar.


2018-08-13
En 2018 Z06 inne för att få nya mer banorienterade bromsbelägg


2018-08-08
Lite krockskador att fixa, det blir ny front/huv/strålkastare


2018-08-06
-98 inne för byte av koppling, mastercylinder, slavcylinder samt renovera tuben med nya lager och hardyskivor. Man kan nog säga att hardyskivorna var totalt slut :)




2018-08-05
Idag körde vi Timeattack Festival i stenhård konkurrens. TimeAttack Festival hör inte till TimeAttack serien utan det är ett fristående event med många nya deltagare från både sverige och våra nordiska grannländer. Vi plockade en 3e plats och en 7e plats med flera stora namn som tex Valtonen bakom oss :p






2018-08-03
Riggning på Mantorp för 5100 imorgon och TimeAttack Festival på Söndag - bubbelpool är ett måste på alla raceevent :cool:



2018-07-31
Ytterligare en Camaro färdigmappad :)


2018-07-28
En C2a -66 med LSx 454' motor och mycket godis i chassit :) Vi har bytt motorstyrning och kabelstam i motorrummet samt mappat.





2018-07-25
En liten videosnutt från C7an, underbart ljud :)


2018-07-24
Idag blev det äntligen dags att köra C7a på dynon. Med de modifieringar vi gjort och mappning lämnar den 508hk på bakhjulen (ca 559hk på en Rototest) vilket är väldigt bra, det är mer än vad en C7 Z06 lämnar på vår dyno :p En helt original C7 Z51 brukar lämna ca 390hk så det är en ordentlig ökning. Det är som alltid en safe mapp, ingen dyno queen. Som jämförelse med en C6 Z06 med vass kam, headers och luftintag brukar de lämna omkring 480-490hk.




Följande är gjort i bilen:
AFE Momentum luftintag
Större spjäll
MSD Airforce insug
Portade toppar
Kam
PFADT Headers
LMR vevhusventilation
FlexFuel
Mappning


2018-07-23
Dagens bilar, trevlig blandning ibland :cool:


2018-07-22
Idag satte vi i det sista i C7an, FlexFuel givare så bilen kan köras på allt från v-power till E85 och alla blandningar där emellan :)


2018-07-18
C7a Z51a som ska hottas upp. Portade toppar, kam, AFM/DOD delete, andra lyftare och stötstänger, cam-phaser block mm mm. Det ska dit en Z06 grill också för att få mer luftflöde. Vi installerade PFADT headers, Momentum insug, MSD Airforce och LMR vevhusventilation i denna förra året, nu vill han ha mer .... :)

Lite rivning, ser alltid värre ut än det är :)


Det mesta på plats, kamdrivningen med cam-phaser block kvar att installera, det blir på söndag

Grillen åkte dit idag i väntan på en saknad del från Summit, tyvärr är det lite jobb att byta grillen för fronten måste tas av.



2018-07-11
En Z06a från södra sverige med diverse problem, huvudproblemet var misständningar. Vi hittade några fel som åtgärdades och bilen gick mycket bättre men det fanns misständningar kvar så den klarade inte besiktning. Felsökning fortsätter hos kunden.


2018-07-10
Ytterligare en C6a med läckande oljetråg ....



2018-07-09
Mantorp för testdag tillsammans med 5100, idag hade vi bara C7 GT3an med oss för att prova ut nya inställningar och få lite mer bantid.


2018-07-05
Camaro 2010 med en Edelbrockkompressor inne för mappning. Inte så imponerande siffror med ca 415hk på bakhjulen, ägaren hade originalgrenrör och katalysatorer samt original luftbox - den borde ha lämnat omkring 480-490hk på den dynotyp vi använder. På med headers och ett bra luftintag så är det fixat.


2018-07-04
Ytterligare en C7a som fått vårt bromskylpaket installerat.


2018-06-30
Splittrad titanventil i en AFR topp som sitter i en tävlingsbil, undersökning pågår tillsammans med Ferrea för att reda ut orsaken.



2018-06-20
Ytterligare en bil med läckande oljetråg, alltför vanligt fel på alla modeller av C6


2018-06-18
Mappning av C5an -03 Z06, strax under 400hk på bakhjulen med vårt kampaket.


2018-06-17
Reparation av en kompressor med havererat lager och packbox



2018-06-16
Vi har varit fullske... med jobb senaste veckorna, tyvärr ingen tid att fota och skriva här. Vi har hållt på med en -03 Z06 några dagar, den har fått en ny kam + ventilfjädrar. Vi skulle också fixa ett problem med soppasystemet. Nån verkstad i södra sverige hade varit inne och kladdat och förstört en hel del tyvärr. Lågt soppatryck, övertankningen fungerade dåligt och nivågivarna larmade .... Vi tog ut hela systemet för att felsöka, bytte pump i vänster tanken och insatsen med tryckregulatorn i högertanken men det blev inget bättre :confused: Till sist hittade vi att de hade spräckt ett av plaströren som sitter inne i vänstertanken, med den utbytt fungerade allt som det skulle :cool:






2018-06-12
Det blir att byta ett foder i C7 Callawaybilen ... komp ut i kylssystemet vilket fick maskinen att överhetta, varför slå av när datorn varnar för övertemperatur :(


2018-06-08 till 2016-06-10
Det blev en hektiskt racehelg med mycket fin racing. Callaway bilarna gick riktigt bra, vi satte den 4e och 5e bästa varvtiden någonsin körda på Kinnekulle :D Placeringmässigt plockade vi en 2a plats i Unlimited med C6an, C7an körde inte finalen pga motorbekymmer.




2018-06-07
Dagen före stora dagen, avlastning av Callaway bilarna och riggning av trailern - 8-10juni Timeattack på Kinnekulle. Hoppas du kommer och kikar !






2018-06-04
Äntligen fick vi tillökning :) Nya racebilen kom idag, nu är det bara att förbereda allt för testdag på onsdag (Mantorp) och torsdag-söndag på Kinnekulle :cool::p







2018-06-03
Lite bilder på en C7 Z06 vi gjorde idag, tredje C7an denna vecka :)

Vi lindar headersen en liten bit eftersom det är väldigt trångt i C7an, denna bil fick också ett AFE momentum luftintag installerat - det är standard uppsättningen på C7, C6 och C5.

Observera att vi har PFADT headers och AFE Momentum insug hemma på lager till alla C5, C6, C7 97-18, vi kan hjälpa dig med installation ganska omgående !




2018-05-28
ZR1an klar att köra till dynon :)

2018-05-27
ZR1an på väg ihop


2018-05-25
PFADT headers igen, det blir ett par uppsättningar i vecka, vanligast till C7 och C6 :)


2018-05-25
AK-Racing startar samarbete med Veidec




Vårt samarbetsavtal är klart sen igår (26/5) och vi har ett urval av produkterna i webbutiken. Produkterna finns i lager för snabb leverans!

Kika under Olja/Vätskor i webbutiken eller klicka på denna länk https://www.akracing.se/index.php?c...erway=desc&search_query=veidec&submit_search=

Veidecs svenska hemsida hittar du på http://www.veidec.com/se/

2018-05-24
C7a som får nya stötdämpare, nått udda fabrikat ägaren köpt från USA

2018-05-23
08 Z06 inne för kopplingsbyte

2018-05-21
ZR1a inne för renovering av toppar. ny kam och som alltid vipparmslager. LS9an har tyvärr samma problem som LS7an med ventilstyrningarna men på insugssidan. LS2 och LS3 är som tur är befriade från det problemet.


2018-05-20
GrandSport som ska få PFADT headers.



2018-05-20
C5a inne som vi ska byta rattlägesgivare på.


2018-05-20
En av många MGW installationer på sista tiden.

2018-05-17
05a inne för ny kam och som alltid vipparmslager.

2018-05-17
Fler renoverade LS7 toppar och nya vipparmslager.


2018-05-16
Konstant trängsel på jobbet :D


2018-05-15
En del kommer hit på ett mindre smickrande sätt ... :)

2018-05-15
Z06a som ska få ny koppling och mappas efter kambyte, bilen hade LG headers ... vilken dj.... skit :mad:


2018-05-11/12
Timeattack premiär på Ring Knutstorp, vi var förstås där med Callawaybilen. I väntan på en banbil till som snart kommer in till teamet så delade Johnny och Robin Nilsson på en bil. I snabbaste klassen Unlimited plockade de 2a och 3e plats i finalen :cool:

Kika på teambloggen på där du hittar bilder och video från finalkörningen. https://www.callawayracing.se/blogg/




2018-05-08
Z06a -07 inne för kambyte och renovering av toppar.


2018-05-05
-07 Z06a inne för byte av övre led i spindeln

2018-05-04
Ytterligare en C7a inne för service, det börjar bli många nu :)

2018-05-03
Besiktningsdax för en 2012 Centennial Edition C6a med kompressor.

Förberedd för besiktning.

Kompressorn tillbaks igen efter besiktning :)

2018-05-02
En 2005 C6a som fått Baer Decela bromskivor, stålomspunna bromsslangar och HAWK HP + belägg installerat.


2018-05-01
Upp fyra i morse för avfärd till Mantorp, det var lite regn tidigt på morgonen men sen mulet/sol resten av dagen. Det blev en perfekt testdag, dagens övning var att verifiera att allt fungerar, köra in den helrenoverade drivlinan och justera mappen för de nya motorkomponenterna. Allt fungerade som förväntat så nu har vi bara byte av samtliga vätskor efter inkörningen kvar att göra samt invägning av bilen vilket vi inte hann med innan Mantorp. Nu blir det en testdag till 8 Maj innan årets första tävlingshelg på Knutstorp 11-12Maj.



2018-04-30
Det har varit en oljeservicevecka och mycket med att få Callawaybilen färdig, ikväll var allt klart så nu lastar vi in den för testdag på Mantorp imorgon 1Maj :)

2018-04-24
En styrrack som ska i en C5a, kunden hade köpt själv av någon som hade haft den på hyllan många år .. lite åtgången i aluminumen och allt som kan rosta ....

2018-04-23
Vi gjorde klart det sista på gula Z06an idag och vi bytte även olja i växellåda, diff och luftade bromsarna.

2018-04-21
C5a som ska få ny koppling (en C6 Z06 koppling), slavcylinder samt renovera tuben med nya lager och hardyskivor. Det blev nya spoiler delar fram och ändlänkar runt om också.

Skrotet som plockades av :)


2018-04-18
Nyrenoverade toppar på väg i gula Z06an, hinner inte klart idag utan det blir klart på söndag.

2018-04-18
Strålande sol idag och en hel hög Corvetter här :) Bland annat denna 2018 GrandSport, han hade precis hämtat ut den och hunnit köra ett fåtal mil .... han behövde redan lite prylar :D


2018-04-18
C3a -68 i toppskick, allt moderniserat. LS3a med GT11 kam mm. Inne för mappning :)


2018-04-17
C6a inne för service

2018-04-17
Ytterligare en C7a inne som ska få Stoptech flytande bromskivor, Carbotech belägg, PFADT Krängningshämmare och ändlänkar samt bromskylning installerat.


2018-04-16
Mappning av en Z06a med kam och lite annat godis

2018-04-16
Ytterligare en uppsättning LS7 toppar som ska på renovering.

2018-04-13
LS3/9 maskinen till Callaway bilen klar. Helrenoverad, en bättre mekankam, Mamo Racing special AFR toppar med högre flöde än både original och eftermarknads LS7 toppar tillsammans med en fantastisk flödeshastighet som bara AFR har. FAST LSXR med specialrunners, Jesel prylar rakt igenom, allt anpassat till varandra för bästa prestanda ... den drar rejält hela vägen upp till 8000rpm :cool: Detta blir nog den häftigaste LS3/9 maskinen vi kört på dynon när vi är klara :)



2018-04-11
Nu är C5an med A&A kompressorn helt klar, soppasystemet installerat ... det syns inte mycket av det :) men nu har vi soppa till över 1000hk så det lär räcka mer än väl till :cool: Det är en DRM byggd helsmidd LS7 maskin med våtsump och 11.0 i komp. laddtrycket är snälla 6psi så vi bör få ut omkring 700hk på bakhjulen, denna maskin har 550hk på bakhjulen som ren sugmotor så den var vass redan innan kompressorn :cool::cool:


2018-04-09
Till sist fick vi hem soppasystemet till C5an med A&A kompressorkitet, nu kan vi göra bilen klar :)

2018-04-09
C5an med LS3/GT11 körd på dynon, 410,6hk på bakhjulen (ca 460hk på en Rototest), det är som förväntat, alla LS3or med GT11 har legat omkring 410hk. Som jämförelse har Gm's crate LS3 480hk versionen bara 385hk på bakhjulen ....

2018-04-05
Nu är det klart :) Vi fick tyvärr inte tillgång till dynon imorgon så det blir på måndag. Imorgon blir det provkörning och justering av mappen för låglast.

2018-04-04
Nästan klart, imorgon blir det provstart :)

2018-04-02
Gamla bettan urplockad från C5an, imorgon åker nya motorn i:cool: Som vanligt hittade vi skadade och brända kabelstammar så det blev ett par timmars extrajobb att få allt iordning.


2018-04-01
C5an som ska får en LS3a med lite godis och Vararam insug monterat. Än så länge original, enda som inte är original är att den har headers.

Ls3an som vi haft stående väntande på bilen, det är en vanlig GM crate maskin på 436hk, än så länge :) Det finns ingen anledning att köpa en 480hk eller 525hk, svåra med besiktning och orolig gång, dessutom lämnar GM Hotcam som sitter i 480hk versionen 30hk mindre på bakhjulen jämfört med Lingenfelter GT11 som ska i denna maskin. Med GT11 är det lugn tomgång, inga besiktningsbekymmer, mer effekt och vrid över hela registret.

Nu åker det i en Lingenfelter GT11 kam, ventilfjädrar som klarar lyftet och CompCam vipparmslager vilket är ett måste med en höglyftande kam. Här är vipparmarna halvfärdiga.

Makinen klar att lyftas i bilen, vi har även monterat en ny C6 Z06 koppling.

Påbörjat att riva ut det gamla, fortsättning följer imorgon.


2018-03-27
Vi fick lite andra saker klara idag också, drivpaketet till Callaway bilen klart - totalrenoverat :cool: Diffen helrenoverad, den diffar på ett helt annat sätt än en vanlig diff för gatbruk för maximal prestanda på bana, Hewland växellådan helrenoverad och en ny Tilton 5-skivig banracingkoppling. Snart är motorn klar också med mycket nytt godis ... återkommer om det.


2018-03-27
Kammen på väg i, bilen blir klar under dagen :)

2018-03-26
Arbetet påbörjat med att byta kam, montera PFADT headers och Acrapovic avgassystem i Z06an :)

2018-03-24
Vi har lite överblivna prylar på lagret C5, C6 och C7 ... kika på http://www.clubcorvette.se/forum/viewforum.php?f=25


2018-03-21
Väldigt populär bromsuppgradering till C7 Z51 - Stoptech Aero flytande skivor fram, mycket lägre vikt, spricker inte som originalskivorna och överlägsen kylning av skivan. Fyra lyckliga C7 ägare får sina skivor inom kort :)

https://www.akracing.se/bromsar/494...skivor-fram-slitsade-stingray-14-bromsar.html



2018-03-21
Vem sa att säsongen inte börjat ... Z06a som ska få kam/headers/luftintag, 05a som vi fixar krockkuddeproblem, 08a som vi byter motor i :)

2018-03-21
Kompressorinstallationen klar. Nu väntar vi på att få hem bränslesystemet från A&A.

2018-03-18
C6a 2005 inne med Airbag problem / tänd fellampa för airbagsystemet. Kunden hade haft det sen han köpte bilen men nu sa besiktningen stopp ....

Man undrar vem som gör såna här 'reparationer' :eek::eek: Krockkudden var ihoplimmad med kontaktlim och bakom var kablarna avklippta och ihopsatta i ett försök att släcka krockkuddelampan. 'Clock spring' måste bytas ut + ny krockkudde, bältessträckaren var utlöst som du ser i bilden och måste bytas, datamodulen för krockkuddesystemet hade de varit inne och mekat i och tejpat ihop, den måste alltid bytas när en krockkudde utlösts .... vilka tomtar :mad:





2018-03-18
I princip klart, lite småpyssel kvar samt lite rengöring och på med huven :)

2018-03-16
Vi har haft mycket i veckan så vi skyndar långsamt med installationen :) Inte riktigt väder ännu så det är ingen brådska. Det börjar närma sig slutmontering, i helgen så ska kompressorinstallationen vara klar. Nästa sak som ska göras är att montera ett A&A Bränslesystem, Racetronix pumpen med kablage som redan finns i bilen kommer inte att räcka till.

2018-03-15
Vortech V3 T-Trim kompressorn i kitet

2018-03-14
Demonterat ... det ser värre ut än vad det är :) Vi hittade lite skador pga en tidigare avåkning så vi får byta damper och packbox i frontkåpan och motorfästena, räta ut lite i vaggan fram. Han vill plocka bort AC:n också så allt som har med AC att göra åker bort.

A&A kit till C5an.

2018-03-12
Det drog ut på tiden pga vädret men han lyckades köra hit bilen den enda dagen med plusgrad ute .. med R-däck :rolleyes:

Nu ska det i ett A&A kompressorkit, pulverlackat svart i denna bil också. Vi satte i en DRM byggd LS7 maskin i denna bil för ett antal år sedan, smidda delar rakt igenom.

2018-02-28
Kompressorbilen hämtad idag, inte riktigt väder att köra hem med -13 grader och snöoväder :)

2018-02-24
Bilen klar, bara mappningen kvar.





2018-02-22
Setrab kylarna vi använder för styrservo och motorolja. Fysiskt mindre men kylarean är nästan dubbelt så stor som originalkylarna - ett måste för att dels få plats men också för att få tillräcklig kylning för den högre motoreffekten.

2018-02-20
Så har vi börjat med årets första kompressorinstallation, det brukar bli många varje år. Denna gång en -06 Z06 som redan har headers och en del annat. Ett svart A&A kit med en T-trim kompressor, vi gör som vanligt våra förbättringar med kylning mm.


2018-02-16
Rivstart på årets säsong .. vi har redan fullt med jobb, här står två kompressor kit, en LS3a som ska i en C5a och kam som ska i en Z06a och väntar .. Februari fullbokat :)

 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top