2021 ... ett nytt spännande Corvetteår, vi är liksom 2014-2020 samarbetspartner med Clubcorvette !
Ett litet urval med bilder och kommentarer kring det som händer på AK-Racing, vi tar kort och kommenterar i mån av tid
Klicka på namnet under bilderna för att se dem i full upplösning.
Se de andra trådarna för tidigare år ! Om du har ett långsamt internet kan det ta en stund att ladda de tidigare åren eftersom det är mängder med bilder.
Lite från 2020
Lite från 2019
Lite från 2018
Lite från 2017
Lite från 2016
Lite från 2013-2015 (bilder saknas tyvärr från 2013 fram till mitten 2015)
2021-12-22
Ändrade planer för vår vintersemester. Vi hade planerat åka till Thailand 14/12 men frugan testade positivt för Covid så vi kunde inte åka. Vi planerar därför att komma iväg 6/1 istället så vår semster är förlängd till 5/2 !!
2021-11-28
Vi kommer stänga verkstan för vintern 6 december och vi öppnar igen 1 mars. Webbutiken är öppen som vanligt dygnet runt alla dagar i veckan !!
Lite vintertider:
Webbutiken - öppet dygnet runt alla dagar
email - öppet dygnet runt alla dagar
13/12 till 15/1, semesterstängt men vi besvarar email så snart vi kan. Övriga datum är endast verkstan stängd.
2021-11-26
Sista jobbet för i år, -08 som ska få ett kompressorkit installerat. Kunden hade ett begagnat kit som ska i. Vi gör den klar på några dagar och lägger i en standard mapp sen blir det mappning till våren av denna också.
2021-11-19
Slutklämmen för den röda Z06an som vi renoverat topparna på, nu åker kam, MSD insug och NW 103mm spjäll på. Vi har lagt i en mapp i bilen från en av de många vi gjort tidigare så den stämmer till 99%, till våren när värmen kommer så blir det mappning på dynon.
2021-11-17
Diffen urplockad från Callaway C6an, vi har kört av båda utgående axlarna nu i slutet på säsongen. Den långa på vänstersidan lyckades vi byta på banan, sista racet körde vi av den korta på högra sidan. Trots härdade specialaxlar så håller det inte för slicks och en maskin med mycket vrid. Nu ska den helrenoveras och vi byter till härdade axlar av annat fabrikat (RPM) så får vi se om det håller.
2021-11-12
Utöver C7 luftintagen så har vi lite annat godis kvar om någon är sugen.
Från överst i översta bilden (klicka på länken för beskrivning):
ACS C7 splitter lackad i CarbonFlash ACS 45-4-003
C7 Z06 Cab vindavvisare med Z06 logo C7 Z06 Vindavvisare
C7 Z06 GM Original justerbar mittdel till bakspoilern för er som har modellen utan, GM mittspoiler
C6 Z06 eller GrandSport Frontsplitter lackad svart, Frontsplitter ZR1 stil
C6 Z06 eller Grandsport Sidokjolar lackade i svart, Sidokjolar ZR1 stil
2021-11-11
Kunden hämtar monstret, han testade den för ett par år sedan, den gör 350km/h på femman och den accelerade fortfarande så han la i sexan och den bara fortsatte, vid 370km/h började hans fru skrika så då slog han av
2021-11-05
Blåa Z06an börjar bli klar.
2021-11-02
Toppar tillbaks från renovering till blåa dubbelturbo Z06an och påbörjad återmontering.
2021-11-02
Dubbla Z06or inne för topprenovering, den blåa blir det även nya Johnson 2116LSXR lyftare och stötstänger, den röda ska utöver topprenoveringen få kam, MSD insug och 103mm spjäll.
2021-11-02
Det skrivs så mycket på forum och Facebook av förståsigpåare att det inte är några problem med LS7 topparna. Såhär ser de flesta ut som kommer hit. GM specificerar max 0,093mm glapp i själva styrningen - dessa hade ca 1,8mm glapp i styrningen.
2021-11-02
LS7 topparna röda Z06an på väg för renovering.
2021-11-01
Om någon med C7 eller C7 Z06 har nått vinterprojekt på gång så har vi några luftintag kvar från säsongen, det är 2st AFE Momentum till Z06 och 4st AFE Momentum till vanliga C7.
2021-11-01
En Z06a inne för topprenovering, de som installerat headersen på denna hade inte gjort nått bra jobb, kablar dåligt uppsatta, dragna fel väg, ligger emot grenrören och en kontakt hängde ner långt under bilen. Många tror att man kan ha kablar emot rören när det är lindat men det fungerar INTE, det måste vara en luftspalt oavsett om det är lambdakablar som här eller tändkablar. Vi får fixar det när vi monterar tillbaks topparna.
2021-10-21
Idag blev det byte av styrservopump på en 05a.
2021-10-20
Jag vet, har varit för slö att ta bilder ..
säsongen är nästan slut och det är dags för semester!
Detta är en C6 Z06a med dubbelturbo vi byggde 2008, lite bilder på hur det ser ut. Vi ska renovera topparna i denna, topparna blir klara imorgon och när vi åker och hämtar dem så lämnar vi in toppar från ytterligare en Z06a
2021-10-06
Renovering av en Vortech V7 kompressor, nya lager och packbox.
2021-09-27
Byte av koppling/slavcylinder och växellådsbyte i en C6a, kunden fick en utbyteslåda från firman han köpt bilen av då det visade sig när han kört ett tag att växlar inte gick att få i och det var ett fruktansvärt missljud från lådan.
2021-09-27
En C6a som inte klarade besiktningen .... undrar varför
Det här är katalysatorn i ena röret - överhettad och smält, i andra röret var det tomt, katalysatorn helt urblåst och den hade tagit med sig lambdasensorn.
2021-09-25
Dags för vår årliga höstträff tillsammans med ClubCorvette, vi hade bra kontakt med vädergudarna så vi fick strålande sol och uppåt 20grader
Det blev en stor uppslutning med 63 bilar som mest här samtidigt. Vi tyckte att vi tagit i rejält med maten men när dagen var slut var det rensat, vi hittade en liten CocaCola burk i kylen och några nävar med bilar - det var allt som fanns kvar

Tack allesammans som kom och gjorde det till en fantastisk dag!
2021-09-17
Mantorp igen, Timeattack igen men ett event utanför tävlingsserien som är avslutad. Johnny vann i sin klass i år, grattis Johnny !! Idag var det ett King of Mantorp mini men det blev inte mycket körning, diffen pajade igen, denna gång på högersidan ... denn adag gällde inte något så vi avslutade för dagen. Diffen får en vlbehövlig översyn under vintern.
2021-09-06
Vi trodde det skulle ta slut med renovering av LS7 toppar men det bara fortsätter, det har blivit tre till under augusti och nu i början av september.
2021-08-28
Timeattack på Gelleråsen, allt fungerade bra fram till finaldagen då vi körde sönder diffen andra passet. Utgående axel på vänstersidan gick av trots att den är i härdat specialstål. Vi hade en kvaltid så nu blev det stressmek ... vi plockade ur diffen, renoverade den och satte tillbaks den och bilen stod på startlinjen i finalen fem minuter innan start
och vi vann !!!
2021-08-18
Kö på jobbet
2021-08-17
En C6a som ska få vårt kampaket.
2021-08-13
Callaway C6an klar för testdag på Gelleråsen
2021-08-11
En av många som fått vårt kampaket installerat nu under sommaren, C5 denna gång.
2021-08-10
En 2019 ZR1a inne för service och vi skulle montera ett hasskydd under splittern.
2021-08-09
En bil som vi satt i en lite snällare kam, han hade köpt bilen med en väldigt vass racekam som inte gick att besiktiga, nu blev det lite nertrimning för att få den lite snällare.
2021-08-08
En Toyota Supra har smugit sig in
Vi ska byta samtliga soppaslangar. Den här har en Hemi V8a med kompressor och är byggd för drifting.
2021-08-08
Typexempel på en bil som kör på vad vi kallar skogssoppa
Stiften är helbruna och det är bilar som kör på soppa från Ok och Preem som ser ut såhär, det är också de som går sämst på dynon.
2021-08-07
Ytterligare en bil med damper problem, du ser på bilden att gummit börjat krypa ut vilket gör att den börjar vobbla. Det har varit mängder av dessa i år. Den här kunden ville ha en riktigt bra damper så det blev en ATI.
2021-07-29
Ytterligare ett damper byte, denna gång en C6 Z06. Den som har denna bil ska sätta på kompressor lite senare så vi kilade den ordentligt så han slipper plocka ner allt igen när det är dags att montera kompressorn.
Det dyker upp lite kul bilar ibland, idag var det en gammal Anglia
2021-07-23
En service till, denna har vi gjort lite trevliga uppdateringar på tidigare.
2021-07-20
Tiden går fort ... och alldeles för lite tid som vanligt under sommaren men här är lite uppdateringar i varje fall. Det har varit förvånadsvärt många oljeservicar under Juli och en hel drös med bilar med trasig damper (remskiva på vevaxeln) som vobblar och ger remgnissel. De flesta byter till en ersättningsdamper men en del vill ha det bästa och sätter i en ATI Damper
Den här bilen behövde en ny fönsterhiss, ett problem som börjar bli vanligt nu när C5or och C6or börjar bli gamla och slitna.
2021-06-30
Allt underhåll är gjort och bilen är racefärdig. Idag bär det av till Mantorp för Timeattack 1-3Juli. Verkstan är stängd 1-4Juli och vi öppnar igen på måndag. Vi kommer tyvärr inte att ha tid med telefon dessa dagar.
2021-06-20
En 2006 Z06a med tankbekymmer, någon har varit inne och kladdat och förstört en hel del. Tyvärr är det allt för många som försöker ta ner tankar och byta komponenter utan att ta ner bakvagnen, latmansjobb kallar jag det för. Det är väldigt svårt att komma åt och säkerställa att slangen mellan tankarna sitter som den ska med de två interna tunna plastslangarna, många gånger så skadar man, får inte i ordentligt eller helt enkelt bryter av fästet för de små slangarna - sen kommer bilen till oss
vi har haft en hel del under åren. Ibland fungerar latmansmetoden men det är inte värt de bekymmer man får när det inte fungerar, många gånger kan det ta ett bra tag innan man märker något, typiska fel är att övertankningen slutar fungera, felkoder på tankgivarna, soppatorsk när man har halv tank osv.
Fint att ersätta klipset som ska sitta där med ett buntband, det vara flera av dessa snabbkopplingar som var förstörda på denna bil
2021-06-19
Vår regskylthållare satt på en 2012 ZR1a, blockerar inte luftflödet och ingen som helst åverkan på bilen.
På samma bil installerade vi en tunnelplåt, de gör stor skillnad på värmen i coupen, lite på ljudnivå och den styvar upp bilen mer än original. Det är en aluminumplåt ca dubbelt så tjock som C6 original som är keramiskt ytbehandlad och har en tjock kolfibermatta - passar även på C5.
Vi fortsatte dagen med en C5a med det vanliga damperproblemet, han hade också en trasig AC remspännare och löphjul
Innerdelen på packboxen helt utsliten, den fanns helt enkelt inte kvar men den hade läckt förvånasvärt lite olja.
2021-06-17
Texas Speed PRC 265CC toppar som ska på en LS7a idag, vi har satt denna modell på ett flertal bilar och de brukar ge en rejäl extraknuff. I detta fall så är det en av Corvetterna som kör TimeAttack som ska uppgraderas.
2021-06-16
Kopplingen urplockad från Callaway bilen, det är en treskivig ZF koppling som är specad till 2150Nm
Den har varit med tre år nu med ca 350timmar totalt på banan, även om den bara används för start från stillastående så slits den hårt.
2021-06-12/13
Timeattack igen ! Denna gång på Kinnekulle. Det blev ett kanonevent även denna gång, Johnny satte ett nytt personbästa på 49,96 - han är alltså nere under 50 sekunder på ett varv
inte nog med det, han vann också trots en trasig koppling som slirade när han försökte gå på ut ur kurvorna.
Här är finalvarvet, du hör när kopplingen släpper
Ignorera varningen på displayen (som Johnny gjorde) att generatorn inte laddar, generatorremmen gick av två varv tidigare så han körde på bara batteri till all elektronik !
2021-06-08
En av de få C7 ZR1orna i sverige inne på service.
Har du besiktningsbekymmer med en vass kam ? bygg en sån här
Ersätter mittsektionen till headersen, det är fem täta standardkatalysatorer på rad, bilen vi besiktigade med denna har en extremt vass banracing kam och på besiktningen var det 0 i Co på både tomgång och förhöjd tomgång, HC var 16
Det tar en kvart att montera på och en kvart att montera av.
2021-06-07
C7 Z06a som kör mycket bana, vi ska installera en Brey-Krause bältesstång och deras lap-belt fästen.
2021-06-06
Renovering av en tub på en tidig C5a, de första årsmodellerna hade en delad tub som var bultad ihop.
Det var mycket som var hemmapulat på denna bil, här är en Biltema anslutning till hastighetssensorn
2021-06-05
Hmm, inte så bra
Det är en C6 Z06a som kör mycket bana, jag har tyvärr sett det på flera LS7 bilar att dampern inte tål den höga påfrestningen som blir. Nu åker det på en ATI damper på denna, det är det enda som fungerar i längden på en bil som körs hårt.
2021-06-04
C7a med Magnusonkompressor som är inne för service, idiotiskt enligt min åsikt att överladda en bil med 11.6 i kompression som dessutom har gjutna kolvar, katastrofen lurar runt hörnet ...... vi åtar oss inte kompressorinstallation på vanliga C7an av den anledningen. Om vi ska göra det så måste kolvarna bytas. Det finns spaltkilometer på de amerikanska forumen med alla haverier.
2021-06-02
Ytterligare en oljeservice, vi har inte sett så många vita C7or. Vi bytte även bromsbelägg, trevligt men också omständigt med de elektroniska slitagevarnarna.
2021-05-29
En fin C6 ZR1 kom in som var lite konstig i bakvagnen, han hade kört så här flera år och trodde det var normalt men vid en besiktning klagade de på att en dämpare läckte .... den här dämparen fungerade inte så bra
Alltid en trevlig utsikt på jobbet
Ytterligare en bil med trasig växelförare, han ville också ha eftermarknadsstereon bortplockad som nån klant installerat, den störde ut CAN bussen när man skulle starta bilen men bara ibland ... resultat var förstås att bilen inte ville starta och mängder med andra fel.
Ett Johnny O'Connel kit till som åker i en C6a - bästa upppgraderingen du kan göra på din C5/C6 oavsett modell, väldigt bra dämpare, krängningshämmare och end-länkar.
2021-05-24
Lite bekymmer med en C6 Z06a .... mängder med misständningar och så snart man kom över 1200rpm misstände den hela tiden. Vi gjorde ett kompression och leak-down test och hittade ganska snabbt en cylinder som avvek, ventilkåpan åkte av och vi kunde direkt se en trasig ventilfjäder, att sen två tändkablar var trasiga gjorde inte saken bättre, En del tror att tändkabeln kan ligga emot grenröret om det finns värme isolering - FEL - du kan ha hur många värmestrumpor du vill men det går ändå igenom och förstör tändkabeln! Du måste ha en luftspalt och det räcker med så lite som 1mm.
2021-05-22
En tidig C5a som vi ska byta låda och diff i samt renovera tuben, vi ska också byta till en C6 Z06 koppling, ny master och slavcylinder. Jag får väl säga att det är den rostigaste C5a jag har sett, troligtvis vinterkörd.
Allt urplockat och bakvagnen tillfälligt uppsatt så bilen går att flytta tills vi får lådan och diffen. 70-tals stuk på lutningen
Gamla prylarna
Nån kreativ person har satt i två vanliga kullager istället för ett riktigt pilotlager, det ena hade skurit och det andra roterar knappt ...
2021-05-19
En C7a som ska få tonade sidomarkeringar runt om och en belyst avgasplåt, första vi installerat så det är inte så vanligt.
2021-05-17
Idag blev det ytterligare en massa oljeservicar och även växellåda/diff/bromsvätska. Vi hann med en C7a och en C6a idag.
2021-05-16
En GrandSport 2018 inne som ska få PFADT headers och AFE Momentum insug installerat, det ska även i en Elite X-2 catch-can men den ska vi få in med UPS imorgon så den monteras då.
2021-05-11
En 2008 C6a som ska få PFADT Headers och AFE Momentum insug installerat.
2021-05-11
En 2019 Z06a nästan helt ny som ska få PFADT headers och AFE Momentum insug installerat.
Vi missade att ta en bild på hela bilen så vi fick en från kunden
2021-05-09
En 2006 Z06a som ska servas. Hjulbultarna fram var avkapade, förmodligen har någon satt dit spacers med inbyggda bultar vid något tillfälle, problemet är att fälgarna inte sitter med många gängor ...
Coupefiltret var nog inte bytt sen bilen tillverkades 2006, fullt med skit och mögel
Vi gjorde också en wiggeltest, den har gått ca 5500mil och insugsventilerna var ok, på avgassidan var glappet omkring 0,2-0,3 mm - ett tydligt glapp med andra ord. För att kunna mäta exakt måste man ta ur ventilen och mäta insidan av styrningen men det går inte med toppen i bilen så en wiggeltest med topparna i bilen är bara en uppskattning, tillåtet glapp är 0,093mm
2021-05-08
En C5a som vi ska renovera tuben och montera headers på. Vi hittade lite andra tokigheter när vi höll på ...
En kompott med tändkablar, yaw sensorn som ska sitta limmad i golvet under passagerarstolen låg lös under konsolen väldigt smart ... antisladdsystemet skulle inte ha fungerat så väldans bra om något hänt.
Vi tog bort skräpheadersen som satt på och såg då att de använt original grenrörspackningar - det går inte när man har headers för de har en inbyggd kanal mellan mittencylindrarna vilket gör att med headers läcker de som ett såll.
Tuben hade ett missljud och vi kunde lokalisera det till ett lager i bakkant, vi såg också att stödet som sitter i mitten på axeln hade vandrat framåt och satt fram emot motorsidan, det är första gången vi sett det. Vi knackade tillbaks den till mitten med nytt lim och gjorde några körnarmärken på varje sida i aluminumen så den inte ska kunna börja vandra igen.
C6 Z06 koppling var installerad i denna bil.
PFADT headers åker på, alltid lika trevliga att jobba med och toppfinish.
Snyggaste C5 fronten tycker jag, vill minnas att den kallades TigerShark, säljs tyvärr inte längre men absolut snyggast.
2021-05-06
En Z06a som en vipparm lossnade på, den tryckte till retainern istället för ventilen så knastren poppade ut och ventilen träffade kolven men han hade tur trots allt. Inga skador i kolv eller cylinderlopp. Vi bytte vipparmen, retainern, knastren, lyftare och ventilen sen var den som ny igen.
2021-05-01
TimeAttack Finalen på Ring Knutstorp, jäklar vad fort det går
2021-04-28 - 2021-05-01
Så var det dags för årets första TimeAttack! Vi åkte ner till Mantorp onsdagen för en testdag, vi fick en chans att kontrollera att allt är ok och testa lite inställningar på bilen. Vi kunde köra med strålande solsken större delen av dagen så vi fick till allt som vi ville ha det. På onsdagskvällen blev det avfärd till Ring Knutstorp. Torsdagen blev en mellandag vilket passade oss bra för vi fick all tid i världen att rigga upp allt för race och mycket fika förstås
Fredagen med TimeAttack är en testdag för alla deltagare för en sista justering av bilen innan tävlingen på lördagen och en massa fika förstås

Till sist var det lördag och nu gäller det - tävlingsdax, kommer allt vi gjort under vintern och testdagarna vara tillräckligt för att hävda sig i den hårda konkurrensen? En första warm-up och Johnny satte ett nytt personbästa med en låg 59' tid!
I Q1 var det tyvärr en bil i en av de mindre klasserna som bombade sin växellåda och spred olja över banan en lång sträcka så det blev saneringsstopp och Q1 körningen utgick.
Q2 blev den enda chansen att sätta en kvaltid för finalen och Johnny levererade med en 59.00,07 tid (åter igen personbästa) och en Porsche knep en första position till finalen med en 58.99,87 tid.
I finalen visade vi var skåpet ska stå och körde en 58.32 tid !!! Det är BANREKORD för karossbilar - ingen karossbil har kört så fort sen banan byggdes på 50-talet
Karossbil är alltså en täckt bil med fabriksram (det finns tre bilar före i totallistan men det är ett par formelbilar och en rör-ramsbil).
Här är några bilder och filmsnuttar, det kommer mer film senare på själva loppet när de editerat klart. För att se körningen så länge kan du titta här (klicka på SLC TV) ----> SLC TV Hoppa fram till ca 3:34,50 i videon.
Intervju med TimeAttack
Vår maskot
Första pris till Johnny, stort grattis till första platsen, personbästa och BANREKORD!
Mycket extraljuddämpare för att klara 95dB kraven ....
2021-04-28
Allt klart för körning, imorgon åker vi iväg för en testdag på Mantorp. På
torsdagen fortsätter vi från Mantorp ner till Ring Knutstorp för årets första Timeattack !
2021-04-23
Sista kollen på Callaway C7an med nyrenoverad motor samt diverse uppdateringar. På onsdag blir det testdag på Mantorp, på torsdagen fortsätter vi ner till Ring Knutstorp för Timeattack 30/4-1/5
2021-04-19
Sista på kompressorbilen, byte av soppapump så den ska klara omkring 550-560rwhp.
2021-04-18
Fortsättning idag med kompressorbilen, lite pyssel att göra fästen till oljekylaren
Det mesta är ihop och det blev en provstart idag. Imorgon ska front, splitter, MGW spak monteras och vi ska byta soppapumpen i tanken. Planen är mappning på tisdag.
2021-04-17
Installation av kompressor påbörjad i en -09 C6a. Denna bil har sedan tidigare BTR Stage 2 kam och PFADT headers. Nu åker det i ett A&A kompressorkit, alumininumkylare, vårt oljekylkit, vevhusvent kit, MGW shifter mm
2021-04-16
Motorn klar till Callaway C7an, den åker i bilen senare idag.
2021-04-15
En C7a inne för service
En Camaro 2016 inne som ägaren har jätteproblem med. Den går ojämnt, misständer etc, han har varit hos en stor återförsäljare av amerikanska bilar för felsökning och de bytte tändstift, tändkablar och satte i en ny original MAF, sen ansåg de att den gick bra och att den skulle till en tuner i Uppsala för att justera in för headers/luftburk mm. Dessvärre gick den fortfarande inte helt bra efter det så vi tog en titt på den idag.
Kika på tändstiften, helt igensotade och inte bara det ..... detta är en LT1 motor, samma som i Corvette C7 Stingray. Det är en direktinsprutmotor som då har en helt annan konstruktion av topparna som kräver tändstift som är längre men de hade satt i standardstift som är till de äldre bilarna. Kika på bilden så ser du skillnaden i längd på stiftet! De som de satt i räcker inte ens ner i förbränningskammaren utan den har tänt långt upp i tändstiftshålet


Vi satte i rätt stift för denna motor och vi fick byta en lambdasensor som tagit skada. Tunen som Uppsalafirman gjort var obefintlig, den var nästan original. Vi gjorde en mini-tune och nu går den bra. Kunden ska köra bilen ett tag och sen ska vi koppla in datorn igen och se om det behövs nån efterjustering. Anledningen är att vi vet inte hur den ser ut i cylindrarna efter det här, kanska tjocka sotavlagringar som kan påverka, vi får se.
2021-04-14
Vi fick hem 108mm spjället till Callaway banbilen idag, enorm skillnad mot det lilla 102mm spjället
vi portade MSD insuget så nu är det 108mm hela vägen in 
Från luffiltret fram till spjället har vi 110mm så det är så maximerat som det går.
2021-04-14
Byte av damper med tillbehör på gång, det vi byter är damper, damperbult, packbox och i detta fall ville han ha nya remmar också. Vanligt fel på alla C5or och C6or med vobblande damper med tillhörande remgnissel.
2021-04-13
Vi har kört servicar 7 dagar i veckan och det bara fortsätter, kul att så många är ute tidigt i år! Idag hade vi ett par servicar samt en -07 C6a med det vanliga felet på växelföraren - låst i P läge och går inte att komma ur. Det är solenoiden i växelföraren som ger upp, det är framförallt 05-07 som vi haft problemet på. Du ser den gula prylen inne i växelföraren, det är solenoiden och tyvärr är det inget som går att byta separat utan hela växelföraren byts ut.
2021-04-08
Fyra pall med AFE/PFADT headers, insug och Johnny O'Connel chassipaket till c5 & C6 kom hem idag, vi väntar fortfarande på C7 prylar. Tyvärr har Corona ställt till det rejält när det gäller leveranstider, de flesta i USA säger minst 10 veckor på det mesta. Det är inte bara vår bransch som är drabbad utan alla som importerar varor till sverige. Det är tråkigt för oss som inte kan leverera det ni vill ha inom rimlig tid. Om du behöver prylar från USA så var ute i väldigt god tid !
2021-04-02
Nu är det dags för oljeservice för er som inte gjorde det i höstas. GM's rekommendation är 1500mil eller en gång per år vilket som nu kommer först. Bromsvätska ska bytas vartannat år, växellådsolja vid 7200mil, diffolja vid 7200mil och också vid första servicen på en ny bil. Glykol ska bytas vart 5e år.
2021-04-01
Nu är det officiellt vår
Vi öppnar verkstan för säsongen och som vanligt är det mycket servicar på vårkanten, på dessa bilar så har det varit motorolja, växellådsolja och diffolja. Vi kör imorgon också fast det är långfredag med två bilar som ska servas. På måndag ska vi installera Flexfuel på en C6a.
2021-02-16
Nu är det dags att börja med underhållet av Callaway bilarna inför säsongen, genomgång av allt och en del småreparationer, byte av oljor mm. Med C7an har vi problemet med ljudnivå och att det är sidepipes på bilen, det blir ett ganska begränsat utrymme för att komma ner till 95dB.
2021-02-16
Vi gjorde klart det sista idag på Z06an som vi gjort en hel del på, vi fick till sist hem sidokjolarna efter lång väntan.
2021-02-15
TimeAttack kalender 2021, du anmäler väl dig och är med o kör !
Sammanfattning av TimeAttack 2020 ( skruva upp ljudet
)
Ett litet urval med bilder och kommentarer kring det som händer på AK-Racing, vi tar kort och kommenterar i mån av tid
Klicka på namnet under bilderna för att se dem i full upplösning.
Se de andra trådarna för tidigare år ! Om du har ett långsamt internet kan det ta en stund att ladda de tidigare åren eftersom det är mängder med bilder.
Lite från 2020
Lite från 2019
Lite från 2018
Lite från 2017
Lite från 2016
Lite från 2013-2015 (bilder saknas tyvärr från 2013 fram till mitten 2015)
2021-12-22
Ändrade planer för vår vintersemester. Vi hade planerat åka till Thailand 14/12 men frugan testade positivt för Covid så vi kunde inte åka. Vi planerar därför att komma iväg 6/1 istället så vår semster är förlängd till 5/2 !!
2021-11-28
Vi kommer stänga verkstan för vintern 6 december och vi öppnar igen 1 mars. Webbutiken är öppen som vanligt dygnet runt alla dagar i veckan !!
Lite vintertider:
Webbutiken - öppet dygnet runt alla dagar
email - öppet dygnet runt alla dagar
13/12 till 15/1, semesterstängt men vi besvarar email så snart vi kan. Övriga datum är endast verkstan stängd.
2021-11-26
Sista jobbet för i år, -08 som ska få ett kompressorkit installerat. Kunden hade ett begagnat kit som ska i. Vi gör den klar på några dagar och lägger i en standard mapp sen blir det mappning till våren av denna också.
2021-11-19
Slutklämmen för den röda Z06an som vi renoverat topparna på, nu åker kam, MSD insug och NW 103mm spjäll på. Vi har lagt i en mapp i bilen från en av de många vi gjort tidigare så den stämmer till 99%, till våren när värmen kommer så blir det mappning på dynon.
2021-11-17
Diffen urplockad från Callaway C6an, vi har kört av båda utgående axlarna nu i slutet på säsongen. Den långa på vänstersidan lyckades vi byta på banan, sista racet körde vi av den korta på högra sidan. Trots härdade specialaxlar så håller det inte för slicks och en maskin med mycket vrid. Nu ska den helrenoveras och vi byter till härdade axlar av annat fabrikat (RPM) så får vi se om det håller.
2021-11-12
Utöver C7 luftintagen så har vi lite annat godis kvar om någon är sugen.
Från överst i översta bilden (klicka på länken för beskrivning):
ACS C7 splitter lackad i CarbonFlash ACS 45-4-003
C7 Z06 Cab vindavvisare med Z06 logo C7 Z06 Vindavvisare
C7 Z06 GM Original justerbar mittdel till bakspoilern för er som har modellen utan, GM mittspoiler
C6 Z06 eller GrandSport Frontsplitter lackad svart, Frontsplitter ZR1 stil
C6 Z06 eller Grandsport Sidokjolar lackade i svart, Sidokjolar ZR1 stil
2021-11-11
Kunden hämtar monstret, han testade den för ett par år sedan, den gör 350km/h på femman och den accelerade fortfarande så han la i sexan och den bara fortsatte, vid 370km/h började hans fru skrika så då slog han av
2021-11-05
Blåa Z06an börjar bli klar.
2021-11-02
Toppar tillbaks från renovering till blåa dubbelturbo Z06an och påbörjad återmontering.
2021-11-02
Dubbla Z06or inne för topprenovering, den blåa blir det även nya Johnson 2116LSXR lyftare och stötstänger, den röda ska utöver topprenoveringen få kam, MSD insug och 103mm spjäll.
2021-11-02
Det skrivs så mycket på forum och Facebook av förståsigpåare att det inte är några problem med LS7 topparna. Såhär ser de flesta ut som kommer hit. GM specificerar max 0,093mm glapp i själva styrningen - dessa hade ca 1,8mm glapp i styrningen.
2021-11-02
LS7 topparna röda Z06an på väg för renovering.
2021-11-01
Om någon med C7 eller C7 Z06 har nått vinterprojekt på gång så har vi några luftintag kvar från säsongen, det är 2st AFE Momentum till Z06 och 4st AFE Momentum till vanliga C7.
2021-11-01
En Z06a inne för topprenovering, de som installerat headersen på denna hade inte gjort nått bra jobb, kablar dåligt uppsatta, dragna fel väg, ligger emot grenrören och en kontakt hängde ner långt under bilen. Många tror att man kan ha kablar emot rören när det är lindat men det fungerar INTE, det måste vara en luftspalt oavsett om det är lambdakablar som här eller tändkablar. Vi får fixar det när vi monterar tillbaks topparna.
2021-10-21
Idag blev det byte av styrservopump på en 05a.
2021-10-20
Jag vet, har varit för slö att ta bilder ..
Detta är en C6 Z06a med dubbelturbo vi byggde 2008, lite bilder på hur det ser ut. Vi ska renovera topparna i denna, topparna blir klara imorgon och när vi åker och hämtar dem så lämnar vi in toppar från ytterligare en Z06a
2021-10-06
Renovering av en Vortech V7 kompressor, nya lager och packbox.
2021-09-27
Byte av koppling/slavcylinder och växellådsbyte i en C6a, kunden fick en utbyteslåda från firman han köpt bilen av då det visade sig när han kört ett tag att växlar inte gick att få i och det var ett fruktansvärt missljud från lådan.
2021-09-27
En C6a som inte klarade besiktningen .... undrar varför
2021-09-25
Dags för vår årliga höstträff tillsammans med ClubCorvette, vi hade bra kontakt med vädergudarna så vi fick strålande sol och uppåt 20grader
Tack allesammans som kom och gjorde det till en fantastisk dag!
2021-09-17
Mantorp igen, Timeattack igen men ett event utanför tävlingsserien som är avslutad. Johnny vann i sin klass i år, grattis Johnny !! Idag var det ett King of Mantorp mini men det blev inte mycket körning, diffen pajade igen, denna gång på högersidan ... denn adag gällde inte något så vi avslutade för dagen. Diffen får en vlbehövlig översyn under vintern.
2021-09-06
Vi trodde det skulle ta slut med renovering av LS7 toppar men det bara fortsätter, det har blivit tre till under augusti och nu i början av september.
2021-08-28
Timeattack på Gelleråsen, allt fungerade bra fram till finaldagen då vi körde sönder diffen andra passet. Utgående axel på vänstersidan gick av trots att den är i härdat specialstål. Vi hade en kvaltid så nu blev det stressmek ... vi plockade ur diffen, renoverade den och satte tillbaks den och bilen stod på startlinjen i finalen fem minuter innan start
2021-08-18
Kö på jobbet
2021-08-17
En C6a som ska få vårt kampaket.
2021-08-13
Callaway C6an klar för testdag på Gelleråsen
2021-08-11
En av många som fått vårt kampaket installerat nu under sommaren, C5 denna gång.
2021-08-10
En 2019 ZR1a inne för service och vi skulle montera ett hasskydd under splittern.
2021-08-09
En bil som vi satt i en lite snällare kam, han hade köpt bilen med en väldigt vass racekam som inte gick att besiktiga, nu blev det lite nertrimning för att få den lite snällare.
2021-08-08
En Toyota Supra har smugit sig in
2021-08-08
Typexempel på en bil som kör på vad vi kallar skogssoppa
2021-08-07
Ytterligare en bil med damper problem, du ser på bilden att gummit börjat krypa ut vilket gör att den börjar vobbla. Det har varit mängder av dessa i år. Den här kunden ville ha en riktigt bra damper så det blev en ATI.
2021-07-29
Ytterligare ett damper byte, denna gång en C6 Z06. Den som har denna bil ska sätta på kompressor lite senare så vi kilade den ordentligt så han slipper plocka ner allt igen när det är dags att montera kompressorn.
Det dyker upp lite kul bilar ibland, idag var det en gammal Anglia
2021-07-23
En service till, denna har vi gjort lite trevliga uppdateringar på tidigare.
2021-07-20
Tiden går fort ... och alldeles för lite tid som vanligt under sommaren men här är lite uppdateringar i varje fall. Det har varit förvånadsvärt många oljeservicar under Juli och en hel drös med bilar med trasig damper (remskiva på vevaxeln) som vobblar och ger remgnissel. De flesta byter till en ersättningsdamper men en del vill ha det bästa och sätter i en ATI Damper
Den här bilen behövde en ny fönsterhiss, ett problem som börjar bli vanligt nu när C5or och C6or börjar bli gamla och slitna.
2021-06-30
Allt underhåll är gjort och bilen är racefärdig. Idag bär det av till Mantorp för Timeattack 1-3Juli. Verkstan är stängd 1-4Juli och vi öppnar igen på måndag. Vi kommer tyvärr inte att ha tid med telefon dessa dagar.
2021-06-20
En 2006 Z06a med tankbekymmer, någon har varit inne och kladdat och förstört en hel del. Tyvärr är det allt för många som försöker ta ner tankar och byta komponenter utan att ta ner bakvagnen, latmansjobb kallar jag det för. Det är väldigt svårt att komma åt och säkerställa att slangen mellan tankarna sitter som den ska med de två interna tunna plastslangarna, många gånger så skadar man, får inte i ordentligt eller helt enkelt bryter av fästet för de små slangarna - sen kommer bilen till oss
Fint att ersätta klipset som ska sitta där med ett buntband, det vara flera av dessa snabbkopplingar som var förstörda på denna bil
2021-06-19
Vår regskylthållare satt på en 2012 ZR1a, blockerar inte luftflödet och ingen som helst åverkan på bilen.
På samma bil installerade vi en tunnelplåt, de gör stor skillnad på värmen i coupen, lite på ljudnivå och den styvar upp bilen mer än original. Det är en aluminumplåt ca dubbelt så tjock som C6 original som är keramiskt ytbehandlad och har en tjock kolfibermatta - passar även på C5.
Vi fortsatte dagen med en C5a med det vanliga damperproblemet, han hade också en trasig AC remspännare och löphjul
Innerdelen på packboxen helt utsliten, den fanns helt enkelt inte kvar men den hade läckt förvånasvärt lite olja.
2021-06-17
Texas Speed PRC 265CC toppar som ska på en LS7a idag, vi har satt denna modell på ett flertal bilar och de brukar ge en rejäl extraknuff. I detta fall så är det en av Corvetterna som kör TimeAttack som ska uppgraderas.
2021-06-16
Kopplingen urplockad från Callaway bilen, det är en treskivig ZF koppling som är specad till 2150Nm
2021-06-12/13
Timeattack igen ! Denna gång på Kinnekulle. Det blev ett kanonevent även denna gång, Johnny satte ett nytt personbästa på 49,96 - han är alltså nere under 50 sekunder på ett varv
Här är finalvarvet, du hör när kopplingen släpper
2021-06-08
En av de få C7 ZR1orna i sverige inne på service.
Har du besiktningsbekymmer med en vass kam ? bygg en sån här
2021-06-07
C7 Z06a som kör mycket bana, vi ska installera en Brey-Krause bältesstång och deras lap-belt fästen.
2021-06-06
Renovering av en tub på en tidig C5a, de första årsmodellerna hade en delad tub som var bultad ihop.
Det var mycket som var hemmapulat på denna bil, här är en Biltema anslutning till hastighetssensorn
2021-06-05
Hmm, inte så bra
Det är en C6 Z06a som kör mycket bana, jag har tyvärr sett det på flera LS7 bilar att dampern inte tål den höga påfrestningen som blir. Nu åker det på en ATI damper på denna, det är det enda som fungerar i längden på en bil som körs hårt.
2021-06-04
C7a med Magnusonkompressor som är inne för service, idiotiskt enligt min åsikt att överladda en bil med 11.6 i kompression som dessutom har gjutna kolvar, katastrofen lurar runt hörnet ...... vi åtar oss inte kompressorinstallation på vanliga C7an av den anledningen. Om vi ska göra det så måste kolvarna bytas. Det finns spaltkilometer på de amerikanska forumen med alla haverier.
2021-06-02
Ytterligare en oljeservice, vi har inte sett så många vita C7or. Vi bytte även bromsbelägg, trevligt men också omständigt med de elektroniska slitagevarnarna.
2021-05-29
En fin C6 ZR1 kom in som var lite konstig i bakvagnen, han hade kört så här flera år och trodde det var normalt men vid en besiktning klagade de på att en dämpare läckte .... den här dämparen fungerade inte så bra
Alltid en trevlig utsikt på jobbet
Ytterligare en bil med trasig växelförare, han ville också ha eftermarknadsstereon bortplockad som nån klant installerat, den störde ut CAN bussen när man skulle starta bilen men bara ibland ... resultat var förstås att bilen inte ville starta och mängder med andra fel.
Ett Johnny O'Connel kit till som åker i en C6a - bästa upppgraderingen du kan göra på din C5/C6 oavsett modell, väldigt bra dämpare, krängningshämmare och end-länkar.
2021-05-24
Lite bekymmer med en C6 Z06a .... mängder med misständningar och så snart man kom över 1200rpm misstände den hela tiden. Vi gjorde ett kompression och leak-down test och hittade ganska snabbt en cylinder som avvek, ventilkåpan åkte av och vi kunde direkt se en trasig ventilfjäder, att sen två tändkablar var trasiga gjorde inte saken bättre, En del tror att tändkabeln kan ligga emot grenröret om det finns värme isolering - FEL - du kan ha hur många värmestrumpor du vill men det går ändå igenom och förstör tändkabeln! Du måste ha en luftspalt och det räcker med så lite som 1mm.
2021-05-22
En tidig C5a som vi ska byta låda och diff i samt renovera tuben, vi ska också byta till en C6 Z06 koppling, ny master och slavcylinder. Jag får väl säga att det är den rostigaste C5a jag har sett, troligtvis vinterkörd.
Allt urplockat och bakvagnen tillfälligt uppsatt så bilen går att flytta tills vi får lådan och diffen. 70-tals stuk på lutningen
Gamla prylarna
Nån kreativ person har satt i två vanliga kullager istället för ett riktigt pilotlager, det ena hade skurit och det andra roterar knappt ...
2021-05-19
En C7a som ska få tonade sidomarkeringar runt om och en belyst avgasplåt, första vi installerat så det är inte så vanligt.
2021-05-17
Idag blev det ytterligare en massa oljeservicar och även växellåda/diff/bromsvätska. Vi hann med en C7a och en C6a idag.
2021-05-16
En GrandSport 2018 inne som ska få PFADT headers och AFE Momentum insug installerat, det ska även i en Elite X-2 catch-can men den ska vi få in med UPS imorgon så den monteras då.
2021-05-11
En 2008 C6a som ska få PFADT Headers och AFE Momentum insug installerat.
2021-05-11
En 2019 Z06a nästan helt ny som ska få PFADT headers och AFE Momentum insug installerat.
Vi missade att ta en bild på hela bilen så vi fick en från kunden
2021-05-09
En 2006 Z06a som ska servas. Hjulbultarna fram var avkapade, förmodligen har någon satt dit spacers med inbyggda bultar vid något tillfälle, problemet är att fälgarna inte sitter med många gängor ...
Coupefiltret var nog inte bytt sen bilen tillverkades 2006, fullt med skit och mögel
Vi gjorde också en wiggeltest, den har gått ca 5500mil och insugsventilerna var ok, på avgassidan var glappet omkring 0,2-0,3 mm - ett tydligt glapp med andra ord. För att kunna mäta exakt måste man ta ur ventilen och mäta insidan av styrningen men det går inte med toppen i bilen så en wiggeltest med topparna i bilen är bara en uppskattning, tillåtet glapp är 0,093mm
2021-05-08
En C5a som vi ska renovera tuben och montera headers på. Vi hittade lite andra tokigheter när vi höll på ...
Vi tog bort skräpheadersen som satt på och såg då att de använt original grenrörspackningar - det går inte när man har headers för de har en inbyggd kanal mellan mittencylindrarna vilket gör att med headers läcker de som ett såll.
Tuben hade ett missljud och vi kunde lokalisera det till ett lager i bakkant, vi såg också att stödet som sitter i mitten på axeln hade vandrat framåt och satt fram emot motorsidan, det är första gången vi sett det. Vi knackade tillbaks den till mitten med nytt lim och gjorde några körnarmärken på varje sida i aluminumen så den inte ska kunna börja vandra igen.
C6 Z06 koppling var installerad i denna bil.
PFADT headers åker på, alltid lika trevliga att jobba med och toppfinish.
Snyggaste C5 fronten tycker jag, vill minnas att den kallades TigerShark, säljs tyvärr inte längre men absolut snyggast.
2021-05-06
En Z06a som en vipparm lossnade på, den tryckte till retainern istället för ventilen så knastren poppade ut och ventilen träffade kolven men han hade tur trots allt. Inga skador i kolv eller cylinderlopp. Vi bytte vipparmen, retainern, knastren, lyftare och ventilen sen var den som ny igen.
2021-05-01
TimeAttack Finalen på Ring Knutstorp, jäklar vad fort det går
2021-04-28 - 2021-05-01
Så var det dags för årets första TimeAttack! Vi åkte ner till Mantorp onsdagen för en testdag, vi fick en chans att kontrollera att allt är ok och testa lite inställningar på bilen. Vi kunde köra med strålande solsken större delen av dagen så vi fick till allt som vi ville ha det. På onsdagskvällen blev det avfärd till Ring Knutstorp. Torsdagen blev en mellandag vilket passade oss bra för vi fick all tid i världen att rigga upp allt för race och mycket fika förstås
Fredagen med TimeAttack är en testdag för alla deltagare för en sista justering av bilen innan tävlingen på lördagen och en massa fika förstås
Till sist var det lördag och nu gäller det - tävlingsdax, kommer allt vi gjort under vintern och testdagarna vara tillräckligt för att hävda sig i den hårda konkurrensen? En första warm-up och Johnny satte ett nytt personbästa med en låg 59' tid!
I Q1 var det tyvärr en bil i en av de mindre klasserna som bombade sin växellåda och spred olja över banan en lång sträcka så det blev saneringsstopp och Q1 körningen utgick.
Q2 blev den enda chansen att sätta en kvaltid för finalen och Johnny levererade med en 59.00,07 tid (åter igen personbästa) och en Porsche knep en första position till finalen med en 58.99,87 tid.
I finalen visade vi var skåpet ska stå och körde en 58.32 tid !!! Det är BANREKORD för karossbilar - ingen karossbil har kört så fort sen banan byggdes på 50-talet
Här är några bilder och filmsnuttar, det kommer mer film senare på själva loppet när de editerat klart. För att se körningen så länge kan du titta här (klicka på SLC TV) ----> SLC TV Hoppa fram till ca 3:34,50 i videon.
Intervju med TimeAttack
Vår maskot
Första pris till Johnny, stort grattis till första platsen, personbästa och BANREKORD!
Mycket extraljuddämpare för att klara 95dB kraven ....
2021-04-28
Allt klart för körning, imorgon åker vi iväg för en testdag på Mantorp. På
torsdagen fortsätter vi från Mantorp ner till Ring Knutstorp för årets första Timeattack !
2021-04-23
Sista kollen på Callaway C7an med nyrenoverad motor samt diverse uppdateringar. På onsdag blir det testdag på Mantorp, på torsdagen fortsätter vi ner till Ring Knutstorp för Timeattack 30/4-1/5
2021-04-19
Sista på kompressorbilen, byte av soppapump så den ska klara omkring 550-560rwhp.
2021-04-18
Fortsättning idag med kompressorbilen, lite pyssel att göra fästen till oljekylaren
2021-04-17
Installation av kompressor påbörjad i en -09 C6a. Denna bil har sedan tidigare BTR Stage 2 kam och PFADT headers. Nu åker det i ett A&A kompressorkit, alumininumkylare, vårt oljekylkit, vevhusvent kit, MGW shifter mm
2021-04-16
Motorn klar till Callaway C7an, den åker i bilen senare idag.
2021-04-15
En C7a inne för service
En Camaro 2016 inne som ägaren har jätteproblem med. Den går ojämnt, misständer etc, han har varit hos en stor återförsäljare av amerikanska bilar för felsökning och de bytte tändstift, tändkablar och satte i en ny original MAF, sen ansåg de att den gick bra och att den skulle till en tuner i Uppsala för att justera in för headers/luftburk mm. Dessvärre gick den fortfarande inte helt bra efter det så vi tog en titt på den idag.
Kika på tändstiften, helt igensotade och inte bara det ..... detta är en LT1 motor, samma som i Corvette C7 Stingray. Det är en direktinsprutmotor som då har en helt annan konstruktion av topparna som kräver tändstift som är längre men de hade satt i standardstift som är till de äldre bilarna. Kika på bilden så ser du skillnaden i längd på stiftet! De som de satt i räcker inte ens ner i förbränningskammaren utan den har tänt långt upp i tändstiftshålet
Vi satte i rätt stift för denna motor och vi fick byta en lambdasensor som tagit skada. Tunen som Uppsalafirman gjort var obefintlig, den var nästan original. Vi gjorde en mini-tune och nu går den bra. Kunden ska köra bilen ett tag och sen ska vi koppla in datorn igen och se om det behövs nån efterjustering. Anledningen är att vi vet inte hur den ser ut i cylindrarna efter det här, kanska tjocka sotavlagringar som kan påverka, vi får se.
2021-04-14
Vi fick hem 108mm spjället till Callaway banbilen idag, enorm skillnad mot det lilla 102mm spjället
2021-04-14
Byte av damper med tillbehör på gång, det vi byter är damper, damperbult, packbox och i detta fall ville han ha nya remmar också. Vanligt fel på alla C5or och C6or med vobblande damper med tillhörande remgnissel.
2021-04-13
Vi har kört servicar 7 dagar i veckan och det bara fortsätter, kul att så många är ute tidigt i år! Idag hade vi ett par servicar samt en -07 C6a med det vanliga felet på växelföraren - låst i P läge och går inte att komma ur. Det är solenoiden i växelföraren som ger upp, det är framförallt 05-07 som vi haft problemet på. Du ser den gula prylen inne i växelföraren, det är solenoiden och tyvärr är det inget som går att byta separat utan hela växelföraren byts ut.
2021-04-08
Fyra pall med AFE/PFADT headers, insug och Johnny O'Connel chassipaket till c5 & C6 kom hem idag, vi väntar fortfarande på C7 prylar. Tyvärr har Corona ställt till det rejält när det gäller leveranstider, de flesta i USA säger minst 10 veckor på det mesta. Det är inte bara vår bransch som är drabbad utan alla som importerar varor till sverige. Det är tråkigt för oss som inte kan leverera det ni vill ha inom rimlig tid. Om du behöver prylar från USA så var ute i väldigt god tid !
2021-04-02
Nu är det dags för oljeservice för er som inte gjorde det i höstas. GM's rekommendation är 1500mil eller en gång per år vilket som nu kommer först. Bromsvätska ska bytas vartannat år, växellådsolja vid 7200mil, diffolja vid 7200mil och också vid första servicen på en ny bil. Glykol ska bytas vart 5e år.
2021-04-01
Nu är det officiellt vår
2021-02-16
Nu är det dags att börja med underhållet av Callaway bilarna inför säsongen, genomgång av allt och en del småreparationer, byte av oljor mm. Med C7an har vi problemet med ljudnivå och att det är sidepipes på bilen, det blir ett ganska begränsat utrymme för att komma ner till 95dB.
2021-02-16
Vi gjorde klart det sista idag på Z06an som vi gjort en hel del på, vi fick till sist hem sidokjolarna efter lång väntan.
2021-02-15
TimeAttack kalender 2021, du anmäler väl dig och är med o kör !
Sammanfattning av TimeAttack 2020 ( skruva upp ljudet
Johnny_highlights_2020
This is "Johnny_highlights_2020" by Superior Media on Vimeo, the home for high quality videos...
Last edited: