2022 - Aktuellt - Uppdateras löpande

Status
Not open for further replies.

Admin

Administrator
Staff member
2022 ... ett nytt spännande Corvetteår, vi har förhoppningsvis lämnat Covid bakom oss och vi får ett år fullt med aktiviteter!

Ett litet urval med bilder och kommentarer kring det som händer på AK-Racing, vi tar kort och kommenterar i mån av tid :)

Klicka på namnet under bilderna för att se dem i full upplösning.

Se de andra trådarna för tidigare år ! Om du har ett långsamt internet kan det ta en stund att ladda de tidigare åren eftersom det är mängder med bilder.

Lite från 2021
Lite från 2020
Lite från 2019
Lite från 2018
Lite från 2017
Lite från 2016
Lite från 2013-2015 (bilder saknas tyvärr från 2013 fram till mitten 2015)



2022-09-06
En 2006 Z06 som kör mycket bana, vi satte i en A&A kompressor i denna för några år sedan. Nu byter vi koppling till en Centerforce Dyad koppling (den bästa som finns som fungerar både för bana och gata)., han vill ha högre laddtryck så det blir en lite mindre remskiva på kompressorn och uppgraderad soppaenhet - vårt specialbygge som klarar upp till 1400hk. Eftersom motorn är original invändigt så kör vi bara lite högre laddtryck och endast en av pumparna kommer att vara igång men allt förberett för den dag han vill bygga om maskin och ta ut ännu mer effekt.





2022-09-02
Äntligen är vi klara med C7 Z06 motorn så nu åker den i! Vi installerar en större (tjockare) intercooler och vattenkylare för bästa kylning. Vi har satt i en BTR kompressorkam, installerat ARH headers, PFADT krängningshämmare och ett Lingenfelter 720hk kit och mappat den. ca 780hk i motorn nu omräknat från bakhjulshästarna och då kör vi konservativt med lite fetare blandning och något lägre tändning eftersom bilen har katalysatorer.









Min filmare var inte så bra på det här så det blev inget vidare ... men det är en video på dynon i varje fall :)


2022-09-01
Snart är det dags för årets höstträff, det blir den sista här sen flyttar vi härifrån sista september som det ser ut just nu. Vi får se om vi hittar lokaler under vintern annars lägger vi ner verkstadsverksamheten och säljer bara delar.


2022-08-31
En 2006 Z06a inne för service, inte så bra när oljepluggarna ser ut såhär ... :eek:


2022-08-29
En C5a 2004 med problem med fönsterhiss och rattlägesgivare, vi bytte även nedre gånjärnet på förardörren som var helt slut.



2022-08-25
En Camaro 2015 med Edlebrock kompressor inne som har kört sönder motorn, notera hans Cheva logo :) Motorn ska ur och ner till Värmdö motor för renovering.







2022-08-22
En norrman som ska få en BTR kam och headers installerat








2022-08-18
Vi fick hem lite prylar som vi inte beställt så nu har vi en uppsättning som kallas på GM språk 'GM 23315196 MOLDING ASM-FRT WHL OPG FRT' och är då plastkanterna till skärmarna fram på en C7a. Säljer billigt om nån vill ha.



2022-08-17
Tändstift från en C6a som gick väldigt illa och tände motorlampan, det visade sig vara lambdasensorn på den sida som de sotiga stiften satt på.


2022-08-13
SKF Hjullager till en C6 Z06a. Vi försöker använda SKF lagren till de flesta bilar men som alltid är det en kostnadsfråga. Tyvärr finns inte GM's originallager att få tag på längre till C5 och C6, eftermarknadslagren som finns har inte nån kvalite som kommer i närheten av GMs original. Köper du hjullager från GM i Sverige(Klintberg & Way) så är det de dåliga eftermarknadslagren, köper man från USA så är det de dåliga eftermarknadslagren som finns. Det enda som håller och som är lite bättre än GMs är SKF lagren, de är tyvärr svåra att få tag på pga alla efterdyningar efter covid men förhoppningsvis ska det mesta vara tillbaks till det normala nästa säsong.


2022-08-07
American Racing headers installeras på en C5a.




2022-08-06
PFADT Johnny O'Connel kit installeras på en C6a -05


2022-08-07
Bortskänkes ! Stötdämpare/krängningshämmare/ändlänkar. Kommer från en 2005 C6 Z51, ca 8000mil. Passar alla C5 97-04 och C6 05-13. De får ligga här nån vecka sen går det till tippen.


2022-08-05
Kopplingsbyte på en C6 Z06a, vi byter allt på denna - koppling, svänghjul, pilotlager, slavcylinder och mastercylinder. Vi uppgraderar även slavcylindern så vi blir av med plastcentrumet som är den största orsaken till hydraulikproblem och sätter dit en av aluminum istället. Vi kontrollerar även tuben samtidigt.









2022-07-24
Garrett vattenkylda turboaggregat från en dubbelturbo vi byggde för 13år sedan, dags att renovera :)



2022-07-21
En C5a med LS3 motor som hade en trasig kolv som hade medfört en hel del skador inne i maskinen, nu sitter en ny kolv på plats och allt annat trasigt utbytt. Vi blev klara med bilen idag.


2022-07-18
Det här måste vara kreativitetsrekord på en Corvette men inte nått positivt rekord :D :D Fronten satt inte bra efter en tidigare reparation efter en krasch, vad gör man då .... jo man sätter dit träklossar för att få fronten att sitta bra ... LOL man upphör aldig att förvånas.



2022-07-16
Liken som står och väntar ... det blir lite stående ibland under semestertider när vi väntar på externa leverantörer. Tre motorrenoveringar på gång.



2022-07-13
En läcker orange C8a inne för service, jag är inte nån som gillar orange men de hade lyckats med färgtonen på denna :cool:






2022-07-10
En C6 Z06a inne för uppdatering av chassit - roligt att se att det finns ett fåtal som inser att chassit är viktigare än hästkrafter :) Vi ska installera PFADT Johnny O'Connel Stage 1 kit och nya bussningar i hela chassit. Det är mycket jobb och tar oss 10-12 timmar så det är en lång dags jobb. Vi har gjort en hel del med denna uppsättning både C5or och C6or av alla modeller och slutresultatet är detsamma - känns som en ny bil med fantastisk väghållning och mer som en europeisk bil än det svampiga amerikanska och det fungerar utmärkt både på gata och bana. Denna skulle också ha en ny startmotor.





Vi hittade också två bladfjäderbussningar som var dags att byta :)


2022-06-30 till 2022-07-02
Dags för TimeAttack på Mantorp, det blev en varm tillställning med omkring 30grader både torsdagen och fredagen, lördagen blev lite svalare efter ett karftigt regn under natten. Första dagen blev det inte mycket körning, första passet blev det bara fyra varv sen började maskin gå illa med misständningar, vi bytte stift/tändkblar etc. Nästa pass kom vi ett par hundra meter sen blev det bärgning, nu varnade den för lågt soppatryck så nu fick vi en ledtråd till vad som var problemet, vi rev isär tankmodulen och kunde konstatera att tryckslangen inne i tanken läckte på tre ställen, som en tillfällig fix kapade vi bort de dåliga sektionerna och skarvade med nipplar så det blev läckfritt. Nu fanns det hopp inför nästa dag.



Dag två och allt fungerar ! Johnny körde hårt hela dagen och satte en ny personbästa på 1:15,00 ! :cool::cool: I 'King of Mantorp' finalen på eftermiddagen kom han tvåa i klassen med en 1:16 tid, vinnaren var som vanlgt Wiborg med 1:09,995 i sin specialbyggda bil för Timeattack.





Dag tre, lite svalare men mestadels sol och det var dags för kval och final i TimeAttack. I finalen vann Johnny med en 1:16,20 tid, grattis Johnny !




2022-06-28
Det blev lite skruvande på Callaway C7a inför TimeAttack på Mantorp nu till helgen. Bultarna till flexplattan till kardan hade släppt och det hade blivit lite misshandlat.


2022-06-22
C6 Z06 där en insugsventil pajat och som vanligt blir det mycket skador i toppen och kolven. Staken blev lite knäckt så det blir nya smidda stakar och kolvar med lite lägre komp eftersom denna kör med kompressor. Han hade en väldig tur för nästan alltid spräcks cylinderfodret men detta är den första jag sett som klarat sig. Det blir en helrenovering av denna.



2022-06-22
Idag blev det dynokörning med den vinröda C7an som vi uppdaterat motorn mm som jag skrivit om tidigare, 447hk på bakhjulen blev det på vår dyno, en original C7a brukar ha omkring 320-330hk på vår dyno.


2022-06-21
Vi har lyft ur motorn ur C7 Z06an och ska ta isär den för det vi ska göra. Det som mötte oss var inte så roligt o_O nån har tagit isär maskinen förut, topplocksbultarna satt dåligt och såg ut att vara återanvända sträckbultar, alla insugsventiler läcker, det har läckt in vatten i flera cylindrar, det är repor i flera cylinderlopp och loppen ser ut att vara honade för hand. Dessutom har de rejäla vändkanter och tjocka avlagringar ovanför vändkanten som man bara brukar kunna se på motorer som gått 15-20000mil, den här bilen har bara gått 1900mil. Den som skruvat har dessutom märkt upp allt för att få ihop det rätt, allt detta sammantaget säger mig att det inte är en proffessionell motorbyggare som vart i farten. Vi vågar inte sätta ihop det som det är med ny kam, kamkedja, lyftare etc etc som det ser ut. Vi tar det säkra före det osäkra och maskinen får gå till Värmdö Motor för helrenovering.









2022-06-20
Fick hem en komplett uppsättning C6 ZR1 bromsar till en kund, de är fortfarande lika läckra som när de kom 2009 :cool:


2022-06-18
Delar till C7 Z06an, Kam med tillbehör, Flexfuel, Lingenfelter 720hk kit, Aluminum kylare och intercooler, AFE Momentum insug, PFADT Krängningshämmare mm. Dessutom ska det på American Racing headers.


Demontering påbörjad,




2022-06-18
Första C7an helt klar. Det har dragit ut på tiden för det var lite flytande när vi skulle få hit bilen och med bilen väl här så visade det sig att han fått fel delar .... så denna har gått utanför vår ordinarie planering för vi är fullbokade och vi kan inte hålla tomt i kalendern i väntan på den här. Vi har lyckats pussla ihop det med timmar där det funnits luckor, kvällar och helger, totalt har vi lagt ca 40timmar på denna bil.
I fortsättningen kommer vi nog tacka nej till jobb där kunden köper delar själv och inte riktigt vet när han kan få bilen till oss för vi har ingen möjlighet att planera och det blir en massa strul. Vilket fall som helst så är bilen klar, en grundmapp ligger i så nu behöver vi bara få ut den på väg så vi kan tuna in vanlig körning och sen köra bilen på dyno men nu blev den stående igen för kunden kunde inte ställa på den/försäkra den fören på måndag av någon anledning.


2022-06-17
Nästa C7a som vi ska bygga om, denna gång en Z06a 2016.


2022-06-16
C7an som vi påbörjade för ett tag sedan med toppar, kam, headers etc börjar bli klar.



2022-06-15
En C5a som ska få ny koppling, slavcylinder och masterrcylinder. Han är förståndig och sätter i en Centerforce Dyad koppling, den lär hålla bilens livslängd ut :) Totalkostnaden att byta till en originalkoppling med jämna mellanrum är betydligt högre så är man smart så gör man det ordentligt från början.



2022-06-15
Topparna tillbaks till den röda Z06an vi påbörjade för ett tag sedan, mycket väntetider nu med alla väldigt upptagna inför sommaren.




2022-06-14
Dags för en testdag på Mantorp inför nästa Timeattack event på mantorp 30 Juni. Vi körde en heldag med DriversClub för att ställa in bilen inför Timeattack. Allt fungerade klockrent och Johnny satte en ny personbästa på 1.16,70 så det bådar gott inför tävling.



Dags för hemfärd :)


2022-06-11
En Z06a som vi ska fixa torque tuben på


2022-06-09
Motorn till C7an som vi påbörjade för några dagar sedan klar att lyfta i.


Motorn på väg i



American Racing Headersen som ska i


och till sist på plats


2022-06-08
En Camaro 2018 inne för service.


2022-06-07
En C7 ZR1 inne för oljeservice och en av de dammigaste C6or jag sett också inne för service.



2022-06-06
Det dök upp ett överaskningsjobb, en C6 Grandsport på hemväg från Italien som fick missljud i motorn. Vi konstaterade snabbt att det var en lyftare som sagt upp sig så toppdelen på maskinen plockades ner. En lyftare gick inte att få ur, den rörde sig i loppet men gick inte att dra upp. Det blev att ta ur kammen och ta lyftaren neråt, rullen hade gått sönder och axeln stack ut lite på sidan och kammen var skadad. Det blev en ny kam och nya lyftare.


2022-06-05
Maskinen är ur C7an, nu ska den strippas ner. Toppar, frontkåpa, oljetråg etc ska bort för installation av nya prylar bla ett Katech AFM delete valley cover.




2022-06-04
Idag var det dags att börja med en C7a Z51 som vi har en hel del jobb på. Vi ska installera ett Katech paket med nya CNC portade toppar, kam, oljepump, 103mm spjäll, MSD Airforce insug, AFM delete valley cover, American Racing Headers och diverse annat smått + en Devitt aluminumkylare.
Tyvärr upptäckte vi när vi packade upp allt att de skickat fel MSD insug och dessutom fel headers, det insug vi fick var för LS1/2/6 vilket inte passar så bra och headersen var för Camaro så det hade blivit väldigt fel, förhoppningsvis så kan de skicka ett nya prylar direkt på måndag. Kunden hade själv beställt allt från USA förutom Devittkylaren som vi bidragit med så vi gör monteringen och mappningen i detta projekt.





2022-06-03
En C6 Z06 som ska få ett MSD Airforce, NW 103mm spjäll, ny huvudbromscylinder, tändstift, tändkablar, gula tändspolar :) och värmeskydd för tunneln under bilen. Han hade ett FAST102 tidigare men ville ha ett MSD istället för det är så mycket snyggare. Han har en ZR1 huv väntande som ska på så MSD insuget kommer göra sig bra genom glasluckan i huven och han ska även montera ZR1 framskärmar - det kommer alltså bli en Z06a med ZR1 stuk.







2022-06-02
Byte av damper i en C6a, vi har hur många C5or och C6or som helst där dampern börjat separera i gummit och börjat vobbla.



2022-05-31
En laddning American Racing headers damp ner idag, det har varit väldiga problem med leveranstider för allt som tillverkas i rostfritt i USA. Materialbrist har gjort att alla de stora har haft problem med leveranser, vi har väntat i månader på leverans av headers och tex Borla avgassystem. Headersen som kom hem nu har beställts från 3 månader tillbaks fram till för 2 veckor sedan och de kom alla samtidigt, det tyder på att det börja lossna därborta och förhoppningsvis är allt tillbaks till det normala snart.


2022-05-31
Montering av en PFADT Bogserögla fram på en C6a


2022-05-31
En C7 Z06 inne för service och montering av sidokjolar.



2022-05-24
Ytterligare en C6 Z06 som ska renovera toppar .....




2022-05-20
Tuben mådde inte så bra i C6 Z06an, bakre hardyskivan helt körd och det hade gått så varmt att gummit/plasten smält och satt som limmat på insidan av tuben, det tog ett tag att skära ur och tvätta.






2022-05-19
En C6 2008 automat med det gamla vanliga problemet att den låser sig i P-läge, ny växelförare på väg i.


2022-05-19
Det blev oljeservice på en C7 Z06a emellan :)


2022-05-19
En färdig bil till vänster och den högra ska in för renvering av tuben, han har en hel del rassel så det är nog kört med en hardyskiva.


2022-05-19
Vi blev klara med bilen som vi renoverat topparna på.


2022-05-14
Renovering av tub och återmontering av en nyrenoverad växellåda i en C5a, tuben fick nya lager och hardyskivor och när allt var nere så bytte vi även slavcylindern till kopplingen.




2022-05-13
Det blev reparation av en C5 A/C enhet idag, vanligt fel att displayen slocknar eller får svagt ljus, på en del byter vi även lamporna på bakgrundsbelysningen för knapparna.


2022-05-13
En 2011 GrandSport inne för byte av luftfilter och montering av en tunnelplåt, tunnelplåten är tre gånger tjockare än original och är keramiskt coatad samt har en kolfibermatta. Fördelarna är något lägre ljudnivå inne i bilen, betydligt mindre värme in till coupen/förvaringsfacket etc. och bilen blir lite styvare.



2022-05-13
Renoverade toppar tillbaks till Z06an vi påbörjade 3 maj


2022-05-11
Vi fick in en C6 Z06 med missljud i maskin, det visade sig vara en lyftare som sagt upp sig och gjort en hel del skador, kammen förstörd och spån överallt. Vi plockade ner hela toppdelen samt bort med kammen, oljepump och oljetråg och spolade rent allt och så gott det gick i blocket, vi fick touch hona loppet där den trasiga lyftaren hade suttit. Dit med ny kam, lyftare, lifter trays mm och nu rullar den igen :)





2022-05-06 - 2022-05-08
Premiär för Timeattack i år, första racet var på Kinnekulle. Det har jobbats hårt med att få till ljudnivåerna som vi brottats med varje år, vi har gjort en ny lösning med bredare trösklar för att få in större dämpare, nu är bilen 229cm bred :D :D

Allt fungerade klockrent och vi fick beröm från tävlingsledningen för vi hade lägst ljudnivå av alla bilar i de större klasserna - 93,1db, tillåtet är max 95db. Johnny knep segern i premiären så bättre start på säsongen kan man inte få :cool:







2022-05-04
En C5a kom in idag som ska få vårt Steg 1 kampaket installerat, den hade väldigt snygga Sparco stolar i skinn.



2022-05-03
Ytterligare en C6 Z06 inne för topprenovering, när vi lyfte på ventilkåporna blev vi nästan shockade ... kika på bilden och finn fyra fel :) Det var likadant på båda sidor.

Inte nog med det, när vi skulle ta bort toppbultarna så satt samtliga alldeles för löst, i vanliga fall får man ta till dragskaftet för att lossa på dem men här var det väldigt lätt med ett vanligt litet spärrskaft. Jag hörde med ägaren och han sa att han kör alltid lugnt med bilen och aldrig på bana. det är nog anledningen att det hållt ihop. Man kan undra vad det är för klåpare som satt i fel vippor på alla insugsportar och dessutom inte dragit fast prylarna korrekt. Uppenbarligen måste det vara nån som inte kan nått om motorer som fått uppgiften att göra nån åtgärd på topparna.


Det syns i förbränningskammrarna att insugsventilerna har slitet snett av den felaktiga tryckpunkten för vipparmen och att topppackningarna har läckt - 4800mil har bilen gått totalt.



2022-05-03
En väldigt fin -98 Corvette, den har haft samma ägare sen bilen var nya och nu hade ägare nr 2 köpt den, den har bara gått 3600mil sen -98 och är i nyskick på alla vis.



2022-04-30
En 2005a som vi skulle byta motorfäste på, ett av de gamla såg inte så friskt ut :) och vi installerade en MGW flatstick shifter.




2022-04-30
C7 Z06 Carbon Edition 2018, det syns nog inte på bilderna men den har lite, lite blå ton i den vita lacken. Vi monterade ett AFE momentum insug och gjorde en mini-tune.





2022-04-28
C6 Z06a som hade problem med läckande styrrack, kunden ordnade en begagnade från Osby skroten som vi monterade. I samband med det upptäckte vi helt nedslitna bussningar till bladfjädern fram. Han hade lite problem med tryck i vevhuset så vi satte dit en Elite Engineering oljeavskiljare/luftning där oljelocket sitter i vanliga fall.




2022-04-22
C7a inne för service och vi monterade på en ACS frontsplitter.


2022-04-21
En C6a som fått C7 stil strålkastare monterat.




2022-04-20
En C5a inne för byte av diffolja, den mådde inte så bra ..... o_O En massa metallskrot kom ut och oljan var väldigt silvrig.



2022-04-19
Dynokörning av C5an vi satte i ett Stage 1 kampaket, ca 380hk på bakhjulen, en original Z06 har ca 285hk på bakhjulen på vår dyno.


2022-04-14
En -08 Z06a inne för åtgärd av läckande oljetråg, vi skulle även byta till stålomspunna bromsslangar och byta kolvarna i framoken till rostfria. De rostfria kolvarna överför betydligt mindre värme till bromsvätskan än original aluminumkolvar. När vi höll på hittade vi ett trasigt motorfäste.





2022-04-13
Mappning av en C6 Z06a som vi monterade vår Stage 1 kam i höstas, det gick sådär för den knackade rejält enligt knacksensorerna men vi kom fram till att det var falskknack orsakat av en lös plåt inne i en av ljuddämparna. Den blev korrekt inställd men vi kunde inte få en sann effektkurva. Nu blev det 420rwhp med rejält backad tändning men det brukar vara 470-485 rwhp med den kammen på vår dyno. Som referens har en original Z06a 380-385rwhp på vår dyno. Vi hittade ett trasigt motorfäste även på denna bil så han fick med sig ett motorfäste som han skulle byta själv.


2022-04-11
Byte av koppling, renovering av tuben med nya lager och hardyskivor i denna C5a. Växellådan ska in på renovering, det är RPM's värstingmodell som vi satte i bilen för åtta år sedan men nu är det dags för renovering efter många mil på bana. När vi tog ut kopplingskåpan ramlade det ut en metallbit som visade sig höra till tryckplattan, den här kopplingen har bara tryckt på ca 2/3 delar av tryckplattan, kan förklara varför han haft problem med högvarvsväxlingar vid full belastning på femman.





2022-04-06
Har en uppsättning Lingenfelter portade LS9 toppar Lingenfelter LS9 som vi säljer för kunds räkning, de har gått ungefär 500mil och blev över för blocket togs till ett annat bygge. Klicka på länken ovan så kommer du till Lingenfelters sida för topparna, det är väldigt fina grejor!

Han vill ha 32000kr för båda totalt, de kostar $1875/ styck !! om du köper nya från Lingenfelter, det är ca 23000kr/st med tull och moms och sen tillkommer frakt från USA ....


Samma kund, han har två styck begagnade FAST 102LXR i ok skick som han vill sälja. Ett till LS7 och ett till LS3, han vill ha 7000kr/st


Kontakta oss på 072-2239036 eller email [email protected]


2022-04-05
En 2001 Z06a som ska få vårt Stage 1 kamkit installerat samt C5R kamkedja och CompCam trunion kit (vipparmslager) och vi ska även byta lyftare på denna bil så en hel del extra jobb eftersom topparna måste plockas av.






2022-04-04
En C6a inne som haft mycket problem med sopparmätaren under lång tid. Planen var att byta nivågivare i båda tankarna och rengöra kontakten för allt tankrelaterat som sitter på ramen under bilen.


Urplockade tankar


Det visade sig att någon bytt pumpmodulen i vänstertanken vid något tillfälle och haft sönder den vid monteringen så de fick uppenbarligen pressa ner den med våld för hela enheten är snedvriden och plasten har format sig när den suttit så i många år.


Vi hade en Z06 pumpenhet hemma på hyllan så vi bytte pumpmodulen samt givare i vänster tanken. Nu finns det lite extra kapacitet om han vill trimma :) I höger tanken byttes endast nivågivaren.






2022-04-03
Igår blev det en C6a 2005 som fick ny damper och idag en C5a som ska få ny damper och nya trågpackningar. Dampers (remskivan på vevaxeln) är något vi byter hela tiden, vanlligt fel på både C5 och C6 att de separerar i gummit och börjar vobbla. C5an vi fixade idag var den skitigast och grisigaste bil vi nånsin haft ... US import som misskötts i många år i USA med läckande oljetråg som med tiden byggt upp ett tjockt lager med olja/smuts överallt. Ägaren håller på med en massa andra jobb på bilen så mycket är bortplockat och den kom hit på trailer.




2022-04-01
En -08a som ska få B&B Fusion avgassystem med Mild-to-wild installerat samt ett Johnny O*Connel Stage 1 kit.






2022-03-29
Samma bil som kamjobbet, läckt fett från yttre damasken vänster bak. Lite pyssel att byta och ett jäkla kladd med fettet :rolleyes:

Ny damask på plats


2022-03-28
Första kaminstallationen i år, 2007 C6a (LS2) som ska få vårt Stage 1 kit, en ny damper, kamkedja och vipparmslager. Vi har fyra kamkit inbokade redan i april så det börjar röra på sig :) När vi höll på upptäckte vi att ett motorfäste var trasigt, gummit spruckit och hydraulvätskan läckt ut.







2022-03-27
En C6 Z06 med problem med bromsljus, felkod på bromsljuskontakten och inget p-ljus fram. Vi tog ur kabelstammen bak som visade sig vara en US kabelstam med hemmabyggen, samma med baklyktorna som var modifierade. Dessutom var samtliga kontakter helt gröna av ärgning. Sen var det lite andra fel med överbelastning i blinkerskretsen, prylar som inte var anslutna osv. Det blev kontaktspray och sätta ihop det igen. P-ljuset fram var helt enkelt att kabeln var avklippt .....



2022-03-08
Vi har gott om C6 (alla modeller) original frontspoiler set på lager i år, det brukar bli rush för att byta dessa innan säsongen börjar - de brukar inte se så vackra ut när de suttit några år :D

Se i webbutiken - https://www.akracing.se/gm-original/5414-corvette-336132-original-frontspoiler-set-alla-05-13.html



2022-03-07
Den nyrenoverade diffen återmonterad i Callaway C6an.


2022-03-01
Vi har hållt på med Callaway bilarna under vintern och de är snart ihop efter vinterunderhåll. Vi körde med C7ans motor i C6an de sista tävlingarna men nu ska den tillbaks i C7an, motorn är urlyft och torrsumppumpen som hör till C7an är monterad.





2022-02-28
Så var vi igång igen :cool:

I år har vi hoppat av sponsringen av Clubcorvette som vi haft i nio år, anledningen är helt enkelt ekonomisk för det har kostat vår lilla verksamhet mycket pengar och det är inte många år kvar till pension så vi lägger pengarna i pensionssparbössan istället.

Vi har öppet som vanligt m-f 10-16 under mars, från april kör vi sju dagar i veckan som vanligt, samma tider men lö-sö endast bokade tider så ingen drop-in på helger.

Du når oss som vanligt på 072-2239036 och [email protected] Svarar vi inte i telefon så är vi förmodligen redan upptagna med kund eller med någon bil i verkstan, skicka i så fall ett email eller SMS så hör vi av oss.

Välkomna!
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top