A&A kompressorkit i en 2013 GS cab med 427' motor

akracing

Member
Staff member
Vi fick in denna bil för ett tag sen för kompressormontering, tyvärr har påskhelgen ställt till det med leveranstider från USA men imorgon kommer vi få in kitet till denna bil och en C5 Z06 som jag kommer ha en separat tråd om. Vi har monterat och mappat en mängd kit sedan 2001 i alla modeller av C5 och C6 så vi kan det här utan och innan nu :) Vi får se när första C7an dyker upp.

Vi har börjat lite smått med att ta bort huv, front kylare mm och vi har kilat vevaxeln så det är klart. Det är ett standardkit som ska i denna bil med tillägg av en aluminumkylare. Aluminumkylare är att rekommendera oavsett modell av C5 eller C6.
 

akracing

Member
Staff member
Last edited:

akracing

Member
Staff member
Allt klart, nu är det bara dynokörning kvar

Uppsatt på dynon, lämnade 631hk/825Nm på bakhjulen när det var färdigmappat :)

Väntar på upphämtning av kund, har tappat räkningen på hur många A&A installationer vi gjort sedan 2001. Tror det är omkring 80 bilar nu :D:D:D
 

PM-Vette

New Member
Kul med lite bilder och imponerande effekt. Vad bromsade denna innan kompressorn?
Är denna en V2 elle V3 kompressor?
 

akracing

Member
Staff member
V3si kompressor. Har ingen bänkning av just denna bil innan, helt original brukar LS7an lämna ca 430hk på bakhjulen så effektökningen är ca 200hk vilket är vad det brukar bli på LS3 och LS7.
 
Top