Kam till c6 z06?

JonasOlsson

New Member
vilken trimkam rekomenderar ni till en c6 z06, är en gatbil och vill klara besiktning?
För några år sedan när jag var påväg att byta så verkade det vara qm550 som gällde, är det samma fortfarande eller har det kommit nåt nytt?
Kör redan med hårdare fjädrar och 11,5 i komp.
 

akracing

Member
Staff member
Vi har slutat använda QM550, leverantören har ändrat specifikationen utan att säga något så de två sista vi fick hem klarade inte avgaskraven o_O

Vi använder nästan uteslutande Lingenfelter kammar nu, GT22 till överladdade bilar i första hand men den fungerar utmärkt även i sugmotor bilar, Sen har vi GT19 som är en underbar kam med småruppig tomgång men men .. väldigt nära gränserna för avgaskraven (HC på 90-100) så den kan behöva lite trixande att få igenom besiktningen. Sen har vi GT21, den är verkligen full-out med ruppig tomgång och är rejält vass men den kräver besiktningskattar om du ska klara besiktningen.

Observera att alla Lingenfelter kammar har rejält lyft så du måste ha riktigt bra fjädrar.
 

JonasOlsson

New Member
Ok, tack för info.

Hade mina toppar inne på renovering hos dig förra vintern och är ganska säker på att det var Lingenfelterfjädrar som vi stoppade i, kan det stämma tro, har de flera varianter?
 

akracing

Member
Staff member
Det är Lingefelter/PAC single beehive fjädrar vi använder när vi renoverar toppar, Lingenfelter L230055297

Technical Specs:
Installed height: 1.800 Pressure: 145 lbs
Open height: 1.175 Pressure: 358 lbs
Coil bind at 1.100
Max lift at 1.800 .660
 

Corinthian

New Member
det går ju alltid att kontakta Carlos på vette air (som tagit fram QM-kam'en) så gör han en som är avgaslegal (min går igenom utan problem). Han är toppen o ha och göra med.
den mail jag har till honom är [email protected]
 
Top