konkava fälgar

Mats

New Member
Någon som vet var man hittar fälgar till C5 som är konkava?har idag 19x8,5 fram 20x10bak vill ha samma men som rubriken är skall de vara konkava och blank svarta.Finns några märke som jag kollat på men de är inte för min plånbok (c:a 4000-5000)st

MVH Mats
 

Mats

New Member
Nej,tyvärr inte men som jag skrev tidigare så samma mått som jag har nu men svarta o blanka med 5 ekrar så de är lätta att hålla i ordning men funkar även med andra så jag är öppen för alla förslag,ett annat krav är att de skall passa på en Corvette C5 utan en massa speacer o dyligt om det går att undvika.

Mats
 

akracing

Member
Staff member
Nått som dessa ?
corvette006.jpg
 

Mats

New Member
De ser ju inte helt fel ut men vad jag ser så är det extra bredd på bakskärmarna och de ser inte ut att vara blank svarta utan matt eller satin tror jag de kallas.Annars helt rätt för min smak.Vet vad det är för märke på dessa fälgar och kanske rent av vet pris också?

Mats
 

Admin

Administrator
Staff member
Var mest ute efter att få klart för mig vilken stil du var ute efter :) bilden är från nätet, ingen aning om vilka fälgar det är.

Kanske andra har ideer om fälgar som ser ut som dessa men blanksvarta, jag kollar också.
 

akracing

Member
Staff member
Cray har en del men problemet verkar var blank svart, dessa är matt svarta C7 replika
corvette-wheels-rims-cray-5-lug-rear-brickyard-black-std-300.jpg


Cray katalog

Tittar man på tex Forgeline mfl så finns det men då är det $6000 och uppåt i pris.
 

Mats

New Member
Det är lite mycket över för min budget.Har pratat med en fälg firma och han har till BMW bult mönster 5/120 men på de fälgar jag har idag har jag ET bak 45 och fram ET 35.De fälgar han har har båda fälgar ett ET på 35 både fram o bak vilket innebär tror jag att bak fälgarna breddar 5 mm ut och 5 mminnåt om ET är 10mindre,Har jag rätt där?

Mats
 

akracing

Member
Staff member
För att räkna ut ET använd denna kalkylator

När det gäller bultmönster så ska du inte använda fälgar med BMWs bultmönster, det är lite lite fel. Du får på fälgarna men det kommer bli lite snebelastning på bultarna vilket med tiden leder till materialutmattning och bultarna går av.

Om du hittar en snygg fälg men att den inte är blanksvart så är kostnaden inte så hög att lämna in dem till tex Intera och få dem lackade.
 

Mats

New Member
OK,det är också en ide att lacka,problemet blir att hitta något här i Sverige som är gjort för Corvette.Får leta vidare.Tack för hjälpen.

Mats


;
 

akracing

Member
Staff member
Billigaste 20" jag hittat som är konkav $397/st dock mattsvart så du måste lämna på lack.
25-14142.jpg


Kika på Ecklers

Hoppas du hittar något som passar dig.
 
Top