Vi har en -08 som gått 1922mil inne för installation av headers(American Racing), insug(Halltech) och en Lingenfelter GT19 kam+ Ferrea dubbelfjädrar, samtidigt skulle topparna kontrolleras.
Med det enkla wiggeltest vi gör hos oss kunde det konstateras glapp på avgassidan. Topparna skickades ner till Värmdö Motorteknik och de återkom med följande resultat:
Från: Värmdö Motorteknik [mailto:[email protected]]
Skickat: den 11 mars 2015 16:11
Till: info - akracing.se
Ämne: testvärden
Hej,
Siffror enligt ”viggel test ” Insug 0,15-0,25 mm
Avgas 0,30-0,85 mm ( mycket )
Insugs ventilerna helt ok håller 7,97 rakt igenom
Avgas är slitna och koniska och byts ut ligger 7,93-7,95 mm fläckvis slitna
Blir som vanligt sleevs på alla, nya avgasventiler, fräsning och planing
Med vänliga hälsningar
Charlie
Idrottsvägen 4
134 40 Gustavsberg
Sweden
För teknisk support, vänligen ring 0900-100 99 20
Tel: +46 8 570 344 00
Fax: +46 8 570 344 11
www.motorteknik.se
Det här är alltså en -08 med bara 1922mil !!!
Med det enkla wiggeltest vi gör hos oss kunde det konstateras glapp på avgassidan. Topparna skickades ner till Värmdö Motorteknik och de återkom med följande resultat:
Från: Värmdö Motorteknik [mailto:[email protected]]
Skickat: den 11 mars 2015 16:11
Till: info - akracing.se
Ämne: testvärden
Hej,
Siffror enligt ”viggel test ” Insug 0,15-0,25 mm
Avgas 0,30-0,85 mm ( mycket )
Insugs ventilerna helt ok håller 7,97 rakt igenom
Avgas är slitna och koniska och byts ut ligger 7,93-7,95 mm fläckvis slitna
Blir som vanligt sleevs på alla, nya avgasventiler, fräsning och planing
Med vänliga hälsningar
Charlie
Idrottsvägen 4
134 40 Gustavsberg
Sweden
För teknisk support, vänligen ring 0900-100 99 20
Tel: +46 8 570 344 00
Fax: +46 8 570 344 11
www.motorteknik.se
Det här är alltså en -08 med bara 1922mil !!!